TECH HÍREK – No nem csak azért, mert tömegével függeszt fel (igazságtalanul) vagy zár ki ártatlan felhasználókat Mark Zuckerberg cége a platformjairól a mesterséges intelligenciájukra való túlzott támaszkodás, hanem mert MI-chatbotokra akar hagyatkozni Zuck cége…
A techóriások folyamatosan arra összpontosítanak, hogy az MI-technológiával ne csak a felhasználók számára javítsák a folyamatokat, hanem a kommunikáció lebonyolításában is hatalmas javulást érjenek el. A Meta az egyik példa erre az ambiciózus technológiai megközelítésre, mivel úgy tűnik, hogy folyamatosan a felhasználók általános élményének javítására törekszik vele. Most azon dolgozik a Mark Zuckerberg vezette cég, hogy chatbotját ne csak MI-eszközként kezeljük, hanem asszisztensként vagy akár társként is megállja a helyét. A vállalat állítólag arra képzi ki chatbotját, hogy korábbi beszélgetések alapján beszélgetéseket kezdeményezzen, és kérés nélkül is elérjen.
A Meta keresi a módját annak, hogy növelje az elkötelezettséget és a felhasználók jobban kötődjenek a platformjához, különösen a verseny fokozódásával és a vállalatok innovációjával, illetve erőteljes MI-élményeket kínáló cégekkel. (Itt zárójelben megjegyeznénk, hogy akkor ahhoz emberi moderáció kellene. Nem csak MI-vel elintézni a moderációt, és a kizárt, felfüggesztett felhasználók felülbírálatát ne percek alatt dobja kukába a mesterséges intelligencia. Ne kelljen már előfizetni az ügyfélszolgálatért, ami egyre kevésbé tűnik emberinek.) A Meta megérti, hogy a beszélgetések gyakran hajlamosak elmaradni, különösen a mai világban, ahol a felhasználók folyamatosan elfoglaltak, és a kommunikációt nehezebb megvalósítani vagy fenntartani.
A Meta állítólag az Alignerrrel együttműködve olyan testreszabható chatbotokat képez ki és fejleszt ki, amelyek proaktívan cselekszenek, és képesek önállóan elérni és beszélgetést kezdeményezni a felhasználókkal, vagy akár nyomon követni a korábbi beszélgetéseket. A botokat a Meta AI Studio segítségével hozzák létre, és képesek lesznek a felhasználói információk megőrzésére, ami lehetővé teszi számukra, hogy olyan beszélgetésekben vegyenek részt, amelyek emberibbnek, személyre szabottabbnak és kontextustudatosabbnak tűnnek.
A projekt iránymutatásai szerint a képzési projektet belsőleg Project Omninak nevezik, és a kezdeményezés célja a felhasználók megtartásának és elkötelezettségének javítása lenne. Ez a lépés egybecseng Zuck azon törekvéseivel is, amelyekkel a magányosság járványának nevezhető jelenség ellen próbál küzdeni azáltal, hogy segíti a felhasználók elérését és javítja a reakciókészséget. A Meta azt is szeretné biztosítani, hogy az MI chatbotok ne lépjék át a határokat, és ne váljanak a végén kellemetlenséggé.
Ennek biztosítása érdekében a chatbotokat úgy terveznék meg, hogy a beszélgetés megkezdését követő 14 napon belül utóüzeneteket küldjenek. A vállalat hangsúlyozza, hogy a bot nem folytatná az üzenetküldést, ha a felhasználó nem válaszol a kezdeti nyomon követésre. A választás teljesen a felhasználókon múlik, hogy a botokat privátnak akarják-e tartani, vagy nyilvánosan, a történeteken vagy akár a profiljukon megosztva akarják-e őket.
Bár a technológia nem újdonság, hiszen más MI-startupok, például a Character.AI is kínál hasonló MI-chatbot lehetőségeket, a techóriás ezzel a lépéssel világosan mutatja, hogy a felhasználók számára személyesebb élmény kialakításán dolgozik, és egyre inkább keresi az elköteleződés fokozásának módjait.
Forrás: WCCFTech, Business Insider