Mesterséges intelligenciára költekezik a Microsoft, dolgozóira pedig nem szánt pénzt?

Eléggé úgy tűnik, hogy a Microsoft páros lábbal beleállt az MI-őrületbe, miközben alaposan leépíti az alkalmazottainak számát.

 

A Microsoft a legutóbbi leépítések során mintegy 9000 alkalmazottat bocsátott el, ami a vállalat teljes létszámának 4%-át érinti. A The Seattle Times szerint mindez része a vállalat azon elképzelésének, hogy leépítsen, és helyet csináljon az MI-infrastruktúrára fordított kiadások növelésének. Nem egészen úgy, ahogy a Halo Studios egyik játékfejlesztője számolt be a múlt héten, amikor azt mondta, hogy a Microsoft mindent megtesz azért, hogy a személyzetet MI-ügynökökkel helyettesítse. A Microsoft azonban csökkenti a költségeket, hogy helyet adjon az ezen a területen tervezett több mint 80 milliárd dolláros kiadásainak, ami 25 milliárd dolláros növekedés az előző évhez képest. Ezeket a beruházásokat a Microsoft minden eddiginél szükségesebbnek tartja, mivel az OpenAI az utóbbi időben megmutatta az agyarát a bonyolult partnerségben.

A megszorítások más területeken, például a játékiparban is nehezítik a vállalat hírnevét. A Microsoft több tucat milliárdot költött játékipari felvásárlásokra (ZeniMax Media, Activision Blizzard King), hogy bővítse Game Pass előfizetéses szolgáltatásának könyvtárát. Ennek ellenére a felhasználói bázis közel sem nőtt a remélt mértékben, és az elemzők most azt mondják, hogy az Xbox talán rossz lóra tett, mivel az előfizetések nem jelentenek akkora vonzerőt a játékosok számára, mint a zene- vagy tévé/filmrajongóknak.

Az iparág reakciója a legutóbbi elbocsátásokra minden eddiginél élesebb volt. Tizennégy hónappal a Tango Gameworks bezárása után, amely a sikeres és a kritikusok által is elismert Hi-Fi Rush-t hozta össze, a Microsoft törölte a ZeniMax Online Studios (amely a játékrészleg egyik legjobban teljesítő játékát, a The Elder Scrolls Online-t készítette) ígéretes online looter shooterét. A korábbi fejlesztők szidalmazták a döntést, mondván, hogy a projekt végre nagyszerű irányba indult el, és olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy még Phil Spencer, az Xbox-vezér is jól érezte magát, miközben az év elején a Project Blackbird vertical slice koncepcióját kipróbálta.

Az egyetlen logikus következtetés az, hogy a vezető nem maga akarta törölni a játékot, hanem talán felülről szóltak le neki (Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója a góré). A Project Blackbird befejezése elég drága lett volna, hiszen éppen a fejlesztés felfutása előtt állt, 2028 végére becsült megjelenési időponttal, és a Microsoftnak más prioritásai voltak – elsősorban az MI-infrastruktúra megerősítése. A játékosok és a fejlesztők számára ez egyaránt nagy kár.

Forrás: WCCFTech, The Seattle Times

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)