A japán kiadó eredetileg úgy tervezte, hogy a Monster Hunter legújabb részének PC-s teljesítménnyel kapcsolatos előadással készül, de kihátrált emögül.
A Capcom lemondta a Japánban megtartandó Computer Entertainment Developers Conference 2025 (CEDEC) rendezvényen a Monster Hunter Wilds PC-s teljesítményéről és optimalizálásáról tartott előadását, miután a játék PC-s teljesítménye miatt felháborodott játékosok zaklatni kezdték a fejlesztőket, sőt, fenyegetések is érkeztek. A rendezvény törlése vélhetően a Capcom döntése volt, hogy megvédje a fejlesztőcsapat tagjait, akik részt vettek volna, bár hivatalos indoklás nem érkezett.
Az előadás címe ez lett volna: „Making Monster Hunter Wilds Run Smoothly! Everything You Need To Know About Optimization”, amely a Capcom optimalizációs munkáját mutatta volna be – hogyan próbálták elérni, hogy a játék zökkenőmentesen fusson világszerte a legkülönbözőbb PC-kon. (Apró segítség: talán nem kéne mindenféle DRM-mel és egyéb védelmekkel agyonnyomni a játékot, hiszen a Denuvón túl mást is használ a Capcom!)
A Monster Hunter Wilds PC-s teljesítménye a megjelenés óta problémás. A Capcom elismerte a problémákat, dolgozik a javításokon, és ezt a beszélgetést is a folyamatos kommunikáció részeként szánták. A nemrég kiadott második nagy frissítés is igyekezett javítani a PC-s verziót, de nem minden gondot orvosolt, így továbbra is sok hibát és optimalizációs gondot kell megoldani.
A frissítést követően kiadtak még egy patch-et, ám számos gond fennáll. Egyes fejlesztőket, illetve az egész csapatot is zaklatták és fenyegették a játékosok. A Capcom hivatalos közleményt adott ki a honlapján: kijelentették, hogy komolyan veszik a játékosok visszajelzéseit, de a fenyegetésekre és zaklatásra megfelelően reagálnak, súlyosabb esetekben a hatóságokat is bevonják.
Talán nem kéne a PC-s játékosokat ismét csak mellékterméknek tekinteni – bár az igaz, hogy két évtizede még ennél is rosszabb portokat kaptak a Capcomtól.
Forrás: WCCFTech, Automaton, CEDEC, Capcom



