Van, amiben a PlayStation 4-hez van közelebb a nagy N újgenerációs hardvere, és van, amiben pedig inkább az Xbox Series S-sel vetekszik!
Amióta kiszivárogtak a Nintendo Switch 2 specifikációi, a rajongók és a szakértők azon töprengtek, hogy a Nintendo új konzolja teljesítményben vajon az előző vagy a kurrens-gen konzolokhoz áll-e közelebb. A WCCFTech a Virtuos-szal készített interjújában az eddigi talán legmélyebb technikai magyarázatot kapta Eoin O’ Grady, a Black Shamrock (a Virtuos leányvállalata) technikai igazgatója jóvoltából, aki elárulta, hogy az Xbox Series S-en 60 FPS-sel futó játékokat a Switch 2 sem fogja nehezen futtatni.
„GPU szempontjából a Switch 2 némileg az Xbox Series S alatt teljesít; ez a különbség jobban észrevehető handheld módban. Az Xbox Series S azonban nem támogatja az olyan technológiákat mint a DLSS, amit a Switch 2 igen. Ezáltal a két konzol GPU-képességei összességében összehasonlíthatóvá válnak. CPU szempontjából egyértelműbb a különbség a két konzol között. A Switch 2 ebből a szempontból közelebb áll a PlayStation 4-hez, CPU-ja csak egy kicsivel erősebb, mint a PS4-é. Mivel a legtöbb játék jól optimalizálva általában inkább GPU-, mint CPU-alapú, ennek a különbségnek a hatása nagyban függ az adott játéktól és annak célzott képkockasebességétől. Bármelyik játék, amelyet 60 FPS sebességgel hoznak össze az Xbox Series S-en, könnyedén átültethető a Switch 2-re. Hasonlóképpen, egy 30 FPS-es Xbox Series S játék, amely GPU-alapú, szintén jól portolható. Az összetett fizikát, animációkat vagy más CPU-intenzív elemeket tartalmazó játékok esetében további kihívásokat jelenthet a 30 vagy 60 FPS elérése, vagy extra optimalizálást igényelhet a portolás során,” mondta O’ Grady.
A Nintendo Switch 2 egyik legfontosabb teljesítményt javító trükkje az Nvidia DLSS felskálázó. A WCCFTech azt is megkérdezte tőle, hogy miért nem sok játék támogatja eddig, és ez volt a válasza: „Az olyan játékoknál mint a Mario Kart World vagy a hamarosan megjelenő Donkey Kong Bananza (amelyek stilizált rajzfilmszerű esztétikával rendelkeznek) a DLSS-re nem biztos, hogy szükség lesz. A Mario Kart például hosszú éveken át az eredeti Switch-re való tekintettel volt fejlesztés alatt. Az ilyen játékok nem a grafikai hűséget próbálják erőltetni; más céljaik vannak a művészi tartalmukkal, és általában elérik a 60 FPS-t anélkül, hogy a DLSS-re támaszkodnának.
A külsős játékok esetében érdemes megjegyezni, hogy a Cyberpunk 2077 DLSS-szel jött. Az Xbox Series S és PlayStation 4 verziókhoz képest a DLSS nyilvánvalóan jobb felskálázási technológiát kínál, ami komoly érvágás a fejlesztők számára, hogy implementálják. Ennél is fontosabb, hogy vannak más játékok is, amelyek profitálhatnának a DLSS-ből, de jelenleg nem használják. Ez gyakran azon múlik, hogy ezeket a címeket hogyan portolják. Ez nem olyan egyszerű, mintha fognánk a DLSS PC-s DirectX implementációját, és futtatnánk a Nintendo Switch 2-n. Ehelyett a DLSS-t a Nintendo NVN2 grafikus API-ján keresztül kell integrálni, és az ehhez szükséges extra munkát néhány fejlesztő talán elhalasztotta a kezdeti portoknál,” tette hozzá O’ Grady.
Ez egy kiváló indoklás arra, hogy miképp tartja a versenyt a Nintendo Switch 2 a Sony és a Microsoft hardverével.
Forrás: WCCFTech



