MOZI HÍREK – „Talán van valami varázslatuk” – mondja egy korábbi Rockstar-fejlesztő, amikor a GTA 6 teljesítményéről kérdezik, de ő maga sem számít 60 FPS-re – bár nem zárja ki, hogy meglepetést okoznak. Obbe Vermeij, aki több ikonikus GTA-játékon is dolgozott, úgy véli, a 30 FPS „az az ár, amit a képernyőn látható nagyobb komplexitásért fizetünk”.
Még hónapokat kell várni a GTA 6 PS5-ös és Xbox Series-es megjelenésére, de a Grand Theft Auto VI már most uralja a gamer beszélgetéseket világszerte. A rajongók Lucia és Jason kalandjain spekulálnak, vad történet-ötleteket gyártanak, és a lehetséges helyszínekről teóriáznak. Most a Rockstar egykori fejlesztője, Obbe Vermeij is beszállt a találgatásba: a San Andreas, a Vice City és a GTA 3 tapasztalatával jósol a játék teljesítményéről. Szerinte a GTA 6 jó eséllyel nem fogja elérni a 60 FPS-t – igaz, a stúdió „varázslata” még meglepheti a játékosokat.
A Kiwi Talkz csatornának adott interjúban Vermeijt arról kérdezték, milyen képfrissítési rátát várhatnak a játékosok a GTA 6-tól. „Hivatalosan fogalmam sincs,” – mondta, „de ha fel kell áldozniuk az FPS-t azért, hogy több dolog férjen ki a képernyőre, vagy a grafika egy bizonyos szintjét megtartsák, akkor meg fogják tenni. Szerintem valószínűleg 30 lesz.”
Így folytatta: „Ez egyfajta átok. Ettől valahogy meg kellene szabadulni. Mindenki mondja: ‘Legyen 60 FPS!’ De mindig eljutsz egy olyan pontra, ahol választanod kell: ha például tíz ember van az utcán, az nem tűnik elég zsúfoltnak. Legalább ötvennek kellene lennie, ennek ára pedig az, hogy csökken az FPS. Ezért logikus döntés a 30, de lehet, hogy mégis van valami varázslatuk, és sikerül 60-at kihozniuk.”
Nem Vermeij az első Rockstar-veterán, aki így vélekedik: Mike York, aki a GTA V-n és a Red Dead Redemption 2-n is dolgozott, szintén hasonlóan nyilatkozott.
Forrás: 3djuegos



