A legjobban várt nyílt világú túlélőjáték megjelenését állítólag elhalasztották. Azt mondták, „kész van”, de most a Subnautica 2 minden bizonnyal lecsúszik a 2025-ös premierről. Az Unknown Worlds dolgozói szerint a Krafton szándékosan húzza az időt, hogy elkerülje a bónusz kifizetését.
Az Unknown Worlds fejlesztői azt állítják, hogy a Subnautica 2 megjelenése csúszik. Az eredeti tervek szerint idén érkezett volna a korai hozzáférés, de a Kraftonhoz tartozó stúdióban történt változások miatt a menetrendet is átírták. Így a stúdió forrásai szerint az open world túlélőjáték leghamarabb 2026-ban lesz elérhető.
A kontextushoz fontos megjegyezni: a Krafton váratlanul kirúgta a Subnautica eredeti alkotóit: Ted Gillt, Charlie Clevelandet és Max McGuire-t. A fejlesztők egy nyílt levélben biztosították a közösséget, hogy a lépés „sokként” érte őket, és a játék „készen állt” a korai hozzáférésre. A dél-koreai konszern azonban mindenkit igyekezett megnyugtatni, és közölte a Kotakuval, hogy a csapat „finomítja a fejlesztési terveket”, és a menetrend „némi igazítást” igényel.
Most azonban a Bloomberg értesülései szerint ezek a mondatok gyakorlatilag csúszást jelentenek a Subnautica 2 esetében. Névtelenséget kérő fejlesztők szerint a Krafton a túlélőjáték megjelenését áttolta 2026-ra. Sokan azt gondolnák, a cél egy kiforrottabb kaland, de az Unknown Worlds tagjai szerint az egész egy trükk lehet, hogy elkerüljék a csapat bónuszának kifizetését.
Késleltetés, hogy ne kelljen 250 millió dollárt fizetni?
A Bloomberg szerint a Subnautica eredeti készítői nem támogatták a folytatás csúsztatását. Ráadásul a Krafton 250 millió dolláros bónuszt ígért az Unknown Worlds-nek, ha a stúdió 2025 végéig elér bizonyos bevételi célokat. A megjelenés 2026-ra tolásával a csapat úgy érzi, elveszíti ezt a bónuszt. Ezt a részletet a Bloomberg egy, a Krafton és az Unknown Worlds között 2021-ben kötött szerződésből tudja igazolni, amely a stúdió felvásárlásakor született.
A fejlesztők szerint az eredeti vezetőség a 250 milliós prémiumot minden dolgozóval megosztotta volna. Azok a munkatársak, akik jelen voltak a felvásárláskor, több százezer, akár hét számjegyű bónuszban is reménykedhettek.
A súlyos bónusz elvesztése miatt az Unknown Worlds tagjai a kérdést felvetették a mostani vezetőnek, Steve Papoutsisnak (aki a franchise eredeti alkotóit váltotta). Arra, hogy valóban a bónusz elkerülése miatt csúszik-e a Subnautica 2, Papoutsis csak annyit felelt: „Ennek a megállapodásnak a részletei jelenleg meghaladják a rálátásomat.” A Bloombergnek adott felvételen elmondta: „A Krafton azt akarja, hogy a legjobb Subnautica 2 legyen elérhető korai hozzáférésben.” Majd hozzátette: „Bár igaz, hogy mindenki nagyszerű szoftveren dolgozott, és úgy gondoltuk, ‘kiadhatnánk’, mégsem ez volt a felek közös döntése.” Végül hozzátette: „Soha nem mondta nekem senki, hogy a változtatás konkrétan a bónusz vagy bármi ilyesmi miatt történik.”
Forrás: 3djuegos



