Az Electronic Arts az NHL 21 után újabb játék szervereit fogja hamarosan lekapcsolni, de legalább offline játszani lehet ezeket…
Az Electronic Arts bejelentette, hogy a Need for Speed: Rivals online támogatása október 7-én véget ér, vette észre a Delisted Games. A játék több mint egy évtizede, 2013. november 15-én jött ki eredetileg PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és PC-re, majd egy évvel később, 2014 októberében Xbox One-ra és PlayStation 4-re is megjelent. Az online szolgáltatások leállítása a játék PlayStation 4 és Xbox One verziójára vonatkozik, ami azt jelenti, hogy ezeken a konzolokon, továbbá PlayStation 5-ön és Xbox Series-en az online módok játszhatatlanok lesznek.
Az online versenyzés más játékosok ellen az alapvető mozgatórugója annak, hogy a legtöbb autóverseny-rajongó miért játszik versenyzős játékokkal, beleértve a Need for Speedet is, de legalább ennek a résznek az esetében még mindig van offline mód, amibe a játékosok beleáshatják magukat október 7-e után. (A 2015-ös Need For Speednek viszont kell a szerverkapcsolat. Na, az a játék a későbbiekben játszhatatlan lesz…) Nem ez a helyzet azonban több, online fókuszú játék esetében, amelyeket a közelmúltban leállítottak: ilyen például az Anthem; erről a kiadó nemrég mondta, hogy 2026 elején leállítják az online funkcióját, ami gyakorlatilag játszhatatlanná teszi a játékot.
Az Anthemhez hasonló játékok, amelyeket lényegében elvesznek a játékosoktól, a Stop Killing Games kampány középpontjában állnak, amely olyan jogszabályokat próbál elfogadtatni, amelyek megtiltják a fejlesztőknek és kiadóknak, hogy elvegyék a játékosoknak a játék megvásárlásakor eladott jogokat. A kampány tavaly kezdődött, és az utóbbi időben a játékmegőrzéssel kapcsolatos viták egyik legforróbb témája, mivel a petíció nemrégiben átlépte az 1 millió aláírást. Válaszul a játékipar több legnagyobb kiadója és fejlesztője (akik közül sokan évente több százmillió dollárt, egyesek akár milliárdokat keresnek) azt állította, hogy a Stop Killing Games javaslatai, ha elfogadják őket, megfizethetetlenül drágává tennék az online fókuszú játékok készítését.
A Minecraft alkotója, Markus Persson, alias Notch, szintén nemrég szólalt fel a kampányban, mondván: „Ha egy játék megvásárlása nem vásárlás, akkor a kalózkodás nem lopás”, utalva a kiadók azon érvére, miszerint a játékosok valójában nem a vásárláskor vásárolnak játékot, hanem csak egy licencet, hogy addig játszhassanak vele, amíg a kiadó úgy nem dönt, hogy a játékosoknak ez a kiváltság már nem jár…
Forrás: WCCFTech, Delisted Games, Electronic Arts



