A redmondi techóriás előfizetéses szolgáltatása nem olcsó mulatság a Microsoft számára, de azért mégis fontos tudni, hogy milyen költségekkel jár a cégnek.
Iain MacIntyre, a Microsoft egy korábbi vezető üzletfejlesztési menedzserének LinkedIn-profilja – akit a közelmúltban bocsátottak el a cég 9000 fős leépítésének részeként – némi betekintést nyújt abba, mennyit költ a vállalat arra, hogy játékokat szerezzen be az Xbox Game Pass előfizetéses szolgáltatásába. MacIntyre LinkedIn-oldalán, a tapasztalatok rovatban azt írja, több mint 500 üzletet segített tető alá hozni 50 ezer dollártól egészen 50 millió dollár fölötti összegekig, indie sikerektől AAA-címekig biztosítva tartalmat a Game Pass számára.
Nagyon kevés játék esetében reális az 50 millió dolláros árcédula. Ha a Microsoft nem vásárolta volna fel az Activision Blizzard King-et, valószínűleg a Call of Duty vagy a Diablo is ebbe a körbe esett volna, nem az 50 ezres kategóriába (ami inkább indie címekre igaz). Bár mindez apróságnak tűnhet ahhoz képest, amit a Microsoft évente keres, az, hogy havonta tízezreket, akár százezreket vagy milliókat költ kisebb vagy közepes játékokra, összeadódik a „sok kicsi sokra megy” alapon.
Az elbocsátásokon túl a Microsoft és az Xbox is a hírek középpontjába került nemrég, mivel ismét felmerült a kérdés: nyereséges-e az Xbox Game Pass? Jelenleg úgy tűnik, hogy a Game Pass nyereséges, még akkor is, ha a Microsoft saját fejlesztésű, first-party játékainak szolgáltatásba helyezésével járó költségeket is beleszámítják.
Ennek ellenére az a tény, hogy vannak 50 millió dolláros megállapodások, valószínűleg hozzájárul ahhoz, hogy az Arkane Austin korábbi stúdióvezetője szerint a Game Pass fenntarthatatlan üzleti modell. Ez az oka annak is, hogy a Microsoft állítólag teljesen irreális elvárásokat támaszt az Xbox bevételeivel kapcsolatban – így a jövő bizonytalan lehet.
Forrás: WCCFTech, Windows Central, LinkedIn



