A Fortnite-tal kell minden új játéknak vagy élő szolgáltatásnak megküzdenie?

Jelentős változásokon megy át a játékipar, és ezt többnyire bizony az Epic Games és annak játékának dominanciája eredményezte.

 

Mat Piscatella, a Circana (NPD Group) elemzője, a legújabb játékértékesítési adatokat kommentálva megemlítette, hogy az Egyesült Államokban a játékelőfizetésekre fordított kiadások 2025 májusában 600 millió dollárral minden idők legmagasabb értékét érték el, és a harmadik egymást követő hónapban növekedést értek el. Az elemző úgy véli, hogy az előfizetéses szolgáltatásokra fordított kiadások növekedése az inflációval és az általános gazdasági bizonytalansággal függhet össze, ami miatt a felhasználók az értéket keresik, amit egy olyan szolgáltatás mint az Xbox Game Pass, mindenképpen biztosít.

Egy olyan felhasználónak válaszolva, aki megemlítette azt a narratívát, hogy az előfizetéses szolgáltatások megölik a játékipart, Piscatella kiemelte, hogy a Fortnite-hoz hasonló élő szolgáltatású (live service) játékok nagyobb veszélyt jelentenek az iparágra mint az Xbox Game Pass-hoz hasonló szolgáltatások. A top 10 live service játék az összes játszott óra közel felét elszívja a PlayStation és az Xbox ökoszisztémából, mielőtt bármely más játék megízlelhetné a népszerűségüket, olyannyira, hogy az elemző minden előadásában kiemeli, hogy minden új játék vagy live service legnagyobb versenytársa a Fortnite.

Ahhoz képest, amit az Epic Games címe, a Minecraft és a Roblox produkál, semmi más nem számít igazán. A héten nem ez az első alkalom, hogy arról hallunk, hogy a Fortnite-hoz hasonló játékokkal egyre nehezebb lesz versenyezni. Néhány nappal ezelőtt a Square Enix korábbi üzleti igazgatója meglehetősen mélyreható elemzést adott az iparág jelenlegi állapotáról, és arról, hogy a játékok közösségi hálózatos fázisába való átmenet valószínűleg hogyan alakítja majd a jövőjét.

A tanulság tehát az, hogy tényleg túl sok a fóka és kevés a játékos és az ő korlátozott idejük. Azaz: nem nagyon kellene mindenkinek a live service-t erőltetni (pláne azért sem, mert ezek a játékok megőrzés tekintetében a béka feneke alatt vannak).

Forrás: WCCFTech, Bsky, Bsky

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)