A Diablo eredetileg körökre osztott játék lett volna, de egy fejlesztő kíváncsisága egyetlen egérkattintással új irányba terelte az egész projektet. A legendás ARPG nevét ma már szinte mindenki ismeri, de a születése mögött meglepően izgalmas és véletlenre épülő sztori áll. Három évtizeddel ezelőtt a Blizzard komoly RPG-re készült, de egyetlen kattintás mindent megváltoztatott.
A Diablo a videojáték-történelem egyik legismertebb sorozata, de kevesen tudják, hogyan is kezdődött. A Diablo 4 ma már folyamatosan frissülő szolgáltatásként működik, ám az eredeti ARPG-széria megszületése egy véletlen pillanatnak köszönhető. A kilencvenes évek végén a Blizzard egy körökre osztott játékot tervezett, ám egyetlen kattintás egy csontvázra mindent átírt.
Diablo: majdnem körökre osztott, aztán jött az egérkattintás
A legfrissebb GameStar-cikk szerint David Brevik, a sorozat atyja, egy kódsort tesztelt, amikor váratlanul rákattintott egy csontvázra. A karakter automatikusan odasétált, megütötte az ellenséget, majd véget vetett neki — és ez a „hihetetlen” élmény volt az, ami eldöntötte, merre tovább a Diablo-széria sorsa. Brevik azt mondta, ekkor született meg az a Diablo, amit ma ismerünk.
Pedig eredetileg egy körökre osztott RPG-t képzeltek el, ahol a stratégiai döntések domináltak volna a kaotikus harccal szemben. Brevik többször hangsúlyozta, hogy ő a lassabb, átgondolt tempót szerette volna, nem a gyors reflexeken alapuló menetet.
Végül a Blizzard North csapata szavazott: legyen valós idejű ARPG. Innentől új irányt vett minden: megjelent a véletlenszerű loot, a komplex fejlődési rendszer, és megszületett az iparág legnépszerűbb akció-RPG-je.
Ma a Diablo 4 már a kilencedik szezonját éli, és a Nightmare Dungeonök soha nem voltak ennyire kihívást jelentőek. Mégis mindennek az alapja egy kíváncsi programozó és egy egyszeri kattintás volt – amely örökre megváltoztatta az ARPG műfaját.



