A Painkiller alkotójának új FPS-e, a Witchfire elég termetes frissítést kap, így Adrian Chmielarz játékára érdemes lehet egy pillantást vetni.
A Witchfire már majdnem egy évtizede fejlesztés alatt áll, de Chmielarz projektje egyre gyorsul, mióta tavaly megérkezett a Steamre korai hozzáférésben az Epic Store-on való kezdeti, 2023-as megjelenést követően. Az RPG-vel átitatott lövöldözős játék az elmúlt hét hónapban két vaskos tartalmi javítást kapott, és most a fejlesztőcsapat, a The Astronauts bejelentette, hogy az eddigi legnagyobb frissítés készül az üstben.
A Webgrave egy új régióval, Blighted Townnal bővíti a játékot (aminek részleteivel a The Astronauts még visszafogottan bánik), valamint számos új fegyver is érkezik. Ezek közé tartozik az oracle mesterlövészpuska, amely a falakon keresztül is képes ellenségeket lőni, valamint a nemesis nevű karos puska. Az Astronauts nem közöl konkrétumokat erről a fegyverről, de a Witchfire FPS örökségét tekintve valószínűleg valami furcsát csinál. A Witchfire számos alapvető mechanikáját is alaposan átdolgozza. A The Astronauts az elmúlt hetekben részletes cikksorozaton keresztül magyarázta el ezeket a weboldalán.
Az első a Witchfire műhelyének felújítása, ahol a játékosok új kütyüket kutathatnak a Bullfrog 1993-as klasszikusa, a Syndicate által inspirált rendszerben. A Witchfire műhelye hasonlóan működik, de ahol a Syndicate lehetővé tette a játékosok számára, hogy bizonyos kategóriákba tartozó projekteket kutassanak, a Witchfire csak a kategória kiválasztását teszi lehetővé, és az adott kategórián belüli projekteket egymás után fejezik be. A Webgrave hat új alapstatisztika (hús, vér, elme, boszorkányság, arzenál és hit) köré építi át a statisztikák rendszerét. A statisztikák különböző módon befolyásolják a karakterünk játékstílusát. A húsba és a vérbe tett pontok javítják a fizikai erőt, míg az elme és a boszorkányság növelésével inkább varázslók leszünk.
A Webgrave bevezet egy másodlagos statrendszert, a rózsafüzért, ami Chmielarz szerint kicsit úgy működik mint a Bloodborne caryll rúnái. A játékosok korlátozott számú mágikus gyöngyöt dughatnak a rózsafüzérbe, hogy feloldjanak bizonyos, erőteljes bónuszokat. Egy adott gyöngyöt azonban csak akkor tudunk majd bevetni, ha teljesítjük a stat előfeltételeit. A rendszer célja, hogy jutalmazza azokat a játékosokat, akik elkötelezik magukat egy bizonyos játékstílus mellett a Bloodborne-hoz vagy a többi FromSoftware akció-RPG-hez hasonlóan, de anélkül, hogy minden játékost arra kényszerítene, hogy ilyen kötelezettségeket vállaljon magával az alapvető statrendszerrel. Chmielarz azt sugallja, hogy legalább egy újabb fegyverrel bővül majd a lista, és további kiegészítések is lehetnek.
„A Syndicate-nek sok zseniális mechanikája volt, a kutatási rendszer az egyik ilyen. Megbízást adhattál fegyverek vagy felszerelések kutatására, ami elég sok időt vett igénybe. Készpénzzel felgyorsíthattad, de az a pénz más kritikus dolgokra is kellett. Ahh, a várakozás izgalma a magasabb szintű kibernetikus lábak elkészültére… Újra kiegyensúlyoztuk a statisztikákat, hogy hatásosak legyenek anélkül, hogy túlságosan elnyomnák a képességeket, a kézügyességet vagy a stratégiát. Mindenképpen megéri szintet lépni, de szeretnénk biztosítani, hogy a játékosok képességei továbbra is a középpontban maradjanak. A Witchfire a kudarcról és az új beállításokkal való újbóli próbálkozásról szól – nem pedig arról, hogy ismételten falba ütközz azzal, amivel megrekedtél. Elsajátíthatsz egy beállítást, és legyőzheted a játékot. Tudjuk, hogy az ‘eddigi legnagyobb frissítés’ kifejezést gyakran túlzásba viszik és visszaélnek vele, de mi ezt tényleg komolyan gondoljuk,” írta Chmielarz.
A Witchfire új frissítése július 28-án érkezik.
Forrás: PCGamer, The Astronauts, The Astronauts 2



