Assassin’s Creed Odyssey: a Ubisoftnak teljesen újra kellett gondolnia a mászást, mert Görögország nem London vagy Párizs

A Ubisoft komoly kihívással szembesült az Assassin’s Creed Odyssey fejlesztése során: az ókori görög építészet egészen más volt, mint Londoné vagy Párizsé, és ez fejlesztői oldalról komoly problémákat vetett fel. Bár a hellenisztikus templomok és ókori épületek kétségtelenül lenyűgözőek, mégsem kínáltak olyan mászási lehetőségeket, mint a Syndicate vagy a Unity városi környezetei.

 

Az Assassin’s Creed-sorozatban a Ubisoft számos legendás városba és történelmi régióba vitte el a játékosokat. Mint kiderült, ezek közül az egyik helyszín azonban jóval nehezebben adaptálható volt, mint gondolták, hiszen a görög épületek nem versenyezhettek London vagy Párizs városi parkour lehetőségeivel. Ez a különbség pedig teljesen új kihívásokat teremtett az Odyssey játékmenete szempontjából.

Ban Hall, az Odyssey világtervezője az Edge magazinnak (GamesRadar+ közvetítésével) elmondta, mennyire központi szerepe van a vertikalitásnak az Assassin’s Creed-játékokban: „A vertikalitás rendkívül fontos, különösen az Assassin’s Creedekben. Ezek tényleg mászós játékok, ahol az a lényeg, hogy a játékosok fel-le mozogjanak ezekben a terekben.” Már a sorozat első részétől kiemelték ezt a mechanikát, így a vertikális mozgás az élmény alapelemévé vált. Az ókori Görögország viszont teljesen új kreatív megoldásokat követelt meg a fejlesztőktől.

A Syndicate esetében például jóval egyszerűbb dolguk volt a fejlesztőknek, hiszen London ikonikus, magas épületei ideális mászópályákat kínáltak. Az Odyssey-nél azonban minden más volt: „Sok, általunk épített épület és látványosság jóval kisebb volt” – mondta Hall. A hellenisztikus templomok és közterek valóban látványosak, de mászásra egyszerűen nem ösztönöztek úgy, mint a Syndicate vagy a Unity párizsi épületei.

Hall így folytatta: „Innen jött az ötlet, hogy óriási szobrokat helyezzünk el szerte Görögországban. Ezek mindig mitológiai vagy történelmi alapokon nyugodtak, együtt dolgoztunk kutatókkal és történészekkel. De egy kicsit szabadabban közelítettük meg a szobrok méretét, hogy valami epikusat adhassunk a játékosoknak, amit megmászhatnak. Ez egyfajta figyelemelterelés is lett – fő küldetés közben akár egy másik városba is mehetünk, és azt mondhatjuk: ‘Nézd csak, ott az a szobor – megnézem közelebbről!’ És máris ott a mászás, ott a vertikalitás.”

 

Egyre gyakoribbak a pletykák egy Assassin’s Creed: Black Flag remake-ről

 

Közben egyre több pletyka szól arról, hogy készülhet az Assassin’s Creed: Black Flag remake. A Ubisoft ugyan semmit nem erősített meg, de egy figuragyártó cégnél is utaltak a főhős visszatérésére, a szinkronszínész is beszélt a találgatásokról, és a Ubisoft a Steam-verzióval is babrál. A közösség így arra számít, hogy a The Division sorozatért felelős csapattól hamarosan jönhetnek hírek.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.