Ez az egyik legvitatottabb eleme a Switch 2 játékoknak, és most a Nintendo kíváncsi, mit gondolnak a rajongók a Game Key Cardokról. A Nintendo felmérést küldött ki Japánban a játékosoknak, hogy megtudja, hogyan vélekednek az új videojáték-formátumról.
A Nintendo a Switch 2 elindításával több ezer játékost ösztönzött, de a japán vállalat most egy Game Key Card nevű formátumot erőltet, amit a rajongók többsége egyáltalán nem kedvel. Ez egy olyan kazetta, amely csak egy hiányos játékot tartalmaz, és az eShopról digitális letöltést igényel a teljes játékhoz. Bár a harmadik féltől származó címeknél már láttuk ezt, minden jel arra mutat, hogy a Super Mario szülői a teljes generációban ragaszkodni fognak hozzá. Bár nem minden játékot terveznek ebben a formában kiadni, Kiotóban pontos képet akarnak kapni a vásárlók véleményéről, ezért felmérést készítettek a japán közösség körében.
Ahogy azt a Switchsoku japán oldal képernyőképei is mutatják, a Nintendo kérdőívet küldött ki a japán játékosoknak, hogy felmérje, mennyire ismerik a Game Key Card funkcióját, illetve milyen vásárlási szokásaik vannak. A VGC fordítása szerint a kérdőív első része arra kérdez rá, hogy a felhasználó birtokol-e már ilyen formátumú Switch 2 játékot, és ismeri-e annak technikai részleteit.
A végső kérdés pedig a vásárlói preferenciákat feszegeti: „Az előző magyarázatot elolvasva, ha egy szoftverhez Game Key Card és letölthető verzió is elérhető lenne, Ön melyiket választaná?” Ez lehetőséget ad a japán játékosoknak, hogy hivatalos felmérésben jelezzék, mennyire hajlandók ilyen kártyát vásárolni. A Nintendo kérdőíve ugyan nem enged szabad véleménykifejtést erről a formátumról, de a cég akár finomíthat is marketingstratégiáján a válaszok alapján. Hogy valóban lesz-e következménye, azt csak az idő dönti el.
Az iparági szereplők szerint szívfacsaró a Game Key Card használata
Közben a világ minden táján hangot adnak a játékosok a Game Key Carddal kapcsolatos véleményüknek: a legtöbben nem győzi meg őket ez a formátum. Ez a kétely az iparban is megjelenik; például a Nightdive Studios (System Shock Remake) igazgatója szerint „szívfacsaró látni, hogy a Nintendo ezt teszi.” Végső soron ez visszalépés a videojáték-megőrzés szempontjából.
Forrás: 3djuegos



