A fejlesztőket bár jó érzéssel tölti el, hogy a BioWare csúcsnapjaira emlékezteti a közönséget a játékuk, azért kijelentették, hogy nem kellene túlzásba vinni az összehasonlításokat.
A The Expanse: Osiris Reborn úgy tűnik, hogy a szerepjátékok e korszakának minden szempontból megfelelő csatornáját használja, ám az Owlcat nemrég bejelentett játéka nem fogja teljesen utánozni a Mass Effect dizájnját. Különösen igaz ez az elágazó narratívára. A kreatív igazgató, Alexander Mishulin közvetlenül is foglalkozott az összehasonlításokkal. A Polygonnak nyilatkozva Mishulin elmondta, hogy alázatosnak tartja, hogy a játékosok az Owlcat legújabb játékát a BioWare szeretett sci-fi sorozatával veti össze.
„A Mass Effect nagyszerű inspiráció számunkra, mert az Xbox 360-as generáció ikonikus játéka, és az Owlcat csapatának sok tagja játszott vele fiatalkorában. Lehetetlen lenne letagadni, hogy a Mass Effect nagy hatással volt ránk, játékfejlesztőkre. Mi egy kicsit másképp készítjük a történetünket. Több döntést és következményt hozunk, és szeretnénk biztosítani, hogy ebben a játékban még mindig rengeteg választási lehetőséget biztosítunk, sok cselekvési lehetőséggel. Ha történetesen marsi vagy földi származású karaktert játszol (és a kezdetektől fogva ki tudod majd választani a származásodat), nem nagyon fognak szívesen fogadni a Ceresen. De ha Beltről származol, akkor sokkal szívesebben látnak majd, és több lehetőséged lesz, több helyet látogathatsz meg, valószínűleg új mellékküldetéseket is kapsz,” mondta Mishulin.
Mishulin kijelentette, hogy az Owlcat a Mass Effect sablonjának egyszerűsítésére törekszik, megjegyezve, hogy a játékosok mostanra hozzászoktak a sokkal kényelmesebb felhasználói felületekhez, a játékmenet kényelmes megközelítéséhez. De hogyan lehet a Mass Effect 2-nél áramvonalasabbra faragni egy RPG-t, amelynek az egész lényege az volt, hogy lecsiszolja az eredeti éleit? Mindenesetre örülök, hogy valaki átveszi a Mass Effect stafétabotját.
Jó időbe telik, mire a BioWare-től kapunk egy új részt a sorozatban, már ha egyáltalán valaha megjelenik. Tekintettel arra, hogy az Electronic Arts mennyire leépítette a stúdiót a Dragon Age: The Veilguard alulteljesítése után, a BioWare újabb játéka egyáltalán nem garantált…



