25 évvel később a Diablo 2 készítője megbánta az egyik leginkább kritizált döntését az akció-RPG-ben. Még a világ egyik legsikeresebb játékának atyja is rémálmokat lát egyetlen, a Blizzard csapattal meghozott döntése miatt.
Érdekes, hogy néha még a valaha készült legjobb játékok alkotói sem elégedettek a saját munkájukkal. Nem arról van szó, hogy a Diablo II egykori vezetője ne lenne büszke arra, amit a Blizzard ezzel a fantasztikus akció-RPG-vel elért – a játék kétségkívül az egyik legnagyobb hatású cím a játéktörténelemben. De ha visszamehetne 25 évet az időben, David Brevik pontosan tudja, mit változtatna meg legendás játékában. Ha te is veterán vagy, talán egyetértesz vele.
Egy beszélgetés során, amelyen részt vett a Path of Exile egyik alkotója (aki ma már a Diablo-széria egyik legnagyobb riválisa), a volt Blizzard-fejlesztő elismerte, hogy a Diablo 2 állóképesség-csíkja hiba volt. A legjobb szándék vezérelte, de végül nagyon megbánta ezt a funkciót.
„Utálom a Diablo II állóképesség-csíkját. Valahányszor rá gondolok, kiráz a hideg. Ez olyasmi, ami ahogy haladsz a játékban, teljesen irrelevánssá válik, és végül csak az újoncokat bünteti. Olyan, mint egy adó a kezdőknek.” – David Brevik
Ha játszottál a klasszikussal, tudod, hogy főleg a játék elején nagyon gyorsan lemerült az állóképesség, vagyis amikor csak rohangáltál a pályán ellenségek után kutatva, időnként sétálnod kellett, hogy feltöltődj. Ez nem volt szórakoztató, és semmit nem adott hozzá az akcióhoz. Röviden: csak annyit ért el, hogy lelassította a kaland első óráit.
Miért került be egyáltalán az állóképesség-csík a Diablo 2-be?
Ha ennyire gyűlölte, miért ragaszkodott hozzá 25 évvel ezelőtt? Brevik ebben a hosszabb videós beszélgetésben elismeri, hogy a fő ok az volt, hogy megakadályozza a játékost abban, hogy egyszerűen elmeneküljön a harcokból; hogy ide-oda rohangáljon anélkül, hogy ütne is egy démont. A probléma az, hogy ahogy ő maga is mondja, nem ez volt a legjobb megoldás. Annyira nem szerették a Blizzardnál sem, hogy a későbbi Diablo III-ban és Diablo IV-ben nyoma sincs az állóképesség-csíknak.
Ugyanebben a beszélgetésben Brevik szólt azokról a játékokról, amelyek hatottak rá abban az időben, a klasszikus és a Lord of Destruction kiegészítő közötti különbségekről, sőt, arról is, hogy akár több tartalom is készülhetett volna ehhez a legendás akció-RPG-hez.
Akár veterán vagy, aki újraélné ezt a mitikus akció-szerepjáték kalandot, akár csak most ismerkednél a klasszikussal, érdemes tudni, hogy az eredeti megvásárlása mellett a vizuálisan felújított Diablo II Resurrected is elérhető, konzolokra is.
Forrás: 3djuegos



