Sem a PlayStation 6, sem a next-gen Xbox esetében is eleinte kimaradhat a használt technológiák közül a DirectX 12 Work Graphs.
Bár a DirectX 12 Work Graphs funkció része lesz a következő generációs játékok fejlesztésnek, a PlayStation 6 és a next-gen Xbox esetében nem fog tömegesen elterjedni, különösen az első évek során, amikor még cross-gen címek készülnek. (Kérdés, hogy jelenleg mikor ér ez véget, ugyanis a mai napig, közel öt évvel a PlayStation 5 és az Xbox Series megjelenése után még mindig cross-gen címeket látni.)
Kepler_L2, az AMD kapcsán kifejezetten megbízhatónak nevezhető szivárogtató a NeoGAF fórumon azt írta, hogy a következő generációs konzolok számára elérhetővé váló DirectX 12 Work Graphs funkcióval kapcsolatban, amely jobb teljesítményt és jobb skálázhatóságot biztosít az összetett munkaterhelések, köztük a procedurális generálás, a részecskerendszerek és az MI-logika esetében, hogy bár a hardver és az API készen áll majd, nem valószínű, hogy széleskörű elterjedés várható, mivel a jelenleg használt motorok és eszközök nem támogatják a grafikus programozásnak ezt a stílusát.
Így még egy ideig várni kell arra, hogy a funkció jelentős teljesítményjavulást hoz-e a konzolokon, ami jóval túlmutat azon, amit PC-n már röviddel a megjelenés után láthattunk. Amúgy a Sony és a Microsoft next-gen konzoljairól jelenleg nagyon keveset tudni azon kívül, hogy készülnek. Míg a következő Xbox-ról kevés a pletyka, addig a PlayStation 6-ról lényegesen több meg nem erősített információ látott napvilágot, amely állítólag két különböző kiadásban fog megjelenni: állítólag lesz egy otthoni konzol és egy handheld platform, amely a spekulációk szerint erősebb lesz az Xbox Series S-nél, és amely képes lesz natívan futtatni a PlayStation 5 játékokat, bár a teljesítmény fejlesztői beavatkozás nélkül nem biztos, hogy nagyszerű lesz.
Így érdekes lesz látni, hogy a Microsoft technológiája (ugyanis a DirectX hozzájuk kötődik) miképp fog majd eljutni az új hardverre. Majd idővel elválik.
Forrás: WCCFTech, NeoGAF, NeoGAF



