Yves Guillemot fia a Ubisoft új Tencent-leányvállalatának társ-vezérigazgatója!

Felettébb nepotistának tűnik, hogy a Ubisoft vezérigazgatójának fia ilyen beosztást kap a francia kiadón belül.

 

Márciusban a Ubisoft bejelentette, hogy új leányvállalatot alapít, amely részben a Tencent tulajdonában lesz, és amelyen belül a Ubisoft a legnagyobb IP-it és franchise-ait (Assassin’s Creed, Far Cry és Rainbow Six) fogja elhelyezni. Ennek két társvezetője lesz. Christophe Derennes volt a Ubisoft észak-amerikai stúdióinak vezetője, ezt a pozíciót 2023 óta töltötte be. Ezt megelőzően 2020-tól a Ubisoft Montreal vezérigazgatója volt, amelyet Derennes 1997-ben alapított, és ahol az idő nagy részét a fejlesztésért felelős ügyvezető alelnökként töltötte be. A Ubisoftnál 35 éve dolgozik, és elmondása szerint az új szerepkörben arra összpontosít, hogy véglegesítse az új egység alapjait, tisztázza a csapat felelősségi körét, miközben biztosítja, hogy a jelenlegi projektek és ütemtervek a pályán maradjanak.

Kollégája, Charlie Guillemot a Ubisoft mellett nőtt fel, mivel az apja és a nagybátyjai által alapított családi vállalkozás volt. Rögtön a főiskola után csatlakozott a céghez, és miután informatikai mesterképzést végzett, 2014-ben a Ubisoft által felvásárolt Owlient stúdió vezetőjévé nevezték ki, ahol mobiljátékokat készítettek, köztük a 2020-ban megjelent Tom Clancy’s Elite Squadot, amely a megjelenésekor azonnal vitát váltott ki, mivel az intro videó olyan képeket tartalmazott, amelyek azt sugallták, hogy a Black Lives Matter mozgalom egy terrorista összeesküvés része. A Ubisoft bocsánatot kért, megváltoztatta a videót, 2021-ben pedig Charlie Guillemot távozott a cégtől. Kritikával szembesült az alkalmazottak részéről, akik nepotizmusnak tekintették az Owlient stúdió vezetőjévé való kinevezését. A Variety-nek adott interjúban, amely Charlie Guillemot és Christophe Derennes új társ-vezérigazgatói kinevezésének bejelentésével egy időben jelent meg, Charlie Guillemot kitért a nepotizmusra is:

„Igen, Yves fia vagyok. Ez nem olyasmi, ami elől rejtőzködöm. De a kinevezésem nem csak a családi kötelékekről szól, hanem arról, hogy a Ubisoftnak jelenleg mire van szüksége. Az elmúlt évtizedet azzal töltöttem, hogy a Ubisofton belül és kívül is tapasztalatot szereztem, csapatokat vezettem, márkákat irányítottam, és egy gyorsan változó iparágban navigáltam a változásokban. Tudatosan döntöttem úgy is, hogy amikor volt értelme, eljöttem, hogy máshol tanuljak és fejlődjek.

Most nem a nevem számít, hanem az előttem álló munka. A Ubisoft sorsfordító pillanatban van. Azt várják tőlem, hogy segítsem a vállalatot előrevinni azáltal, hogy energiát és összpontosítást hozok, és támaszkodom a csapatokban már meglévő hihetetlen szakértelemre. Azért vagyok itt, hogy hozzájáruljak, támogassam és segítsek megteremteni a megfelelő feltételeket ahhoz, hogy mindenki a legjobb munkáját végezze. Ezen túlmenően pedig ez az iparág az, ahol lenni akarok. Nincs még egy ilyen hely, ahol a kreativitás, a tehetség és a technológia ilyen dinamikusan keresztezi egymást, és ahol folyamatosan alkalmazkodni kell az új platformokhoz, az új ötletekhez és a játékosok új elvárásaihoz. Ez az, ami vonz. Teljes mértékben elkötelezett vagyok amellett, hogy mindent megtegyek, amit csak tudok, hogy ez működjön. A Ubisoft mint vállalat, mint csapat és mint a kockázatvállalásról ismert hely számít nekem. Tudom, hogy a bizalmat ki kell érdemelni, nem pedig adni. Pontosan így közelítem meg ezt a szerepet is,” mondta Guillemot.

Charlie Guillemotnak ez már hivatalosan is a harmadik szerepe a Ubisofton belül, hiszen az Owlient stúdió vezetőjéből a Ubisoft átalakítási bizottságának vezetőjévé lépett elő, amely pozícióra az év elején nevezték ki. 2021 és 2025 között társalapítója volt egy Web3 és AI fókuszú stúdiónak, az Unaginak, amelynek a LinkedIn oldala szerint még mindig ő a vezérigazgatója. Arról, hogy miért Charlie-t és Christophe-ot választották a társ-vezérigazgatói szerepekre, Charlie édesapja és Christophe főnöke, Yves Guillemot a következőket mondta: „Christophe mély fejlesztési szakértelmet és több évtizedes gyakorlati gyártási vezetői tapasztalatot hoz Kanadából az Assassin’s Creed, Far Cry és Rainbow Six franchise-ok kapcsán. Charlie vállalkozói szemléletet, a játékfejlesztésben szerzett tapasztalatai által formált éles megértést hoz a fejlődő iparági dinamikáról és a játékosok elvárásairól. Erős termékszemlélettel, a technológia mély megértésével és a játékok iránti szenvedéllyel rendelkezik,” mondta a Ubisoft vezérigazgatója.

Attól ez még kissé nepotizmusnak tűnik!

Forrás: WCCFTech, Variety

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)