A Nintendo a Palworld alkotói elleni perben olyan különös lépéseket tesz, hogy még a szabadalmi jogászok is kétségbeesésként értékelik a próbálkozásokat.
A Palworld tavaly év eleji megjelenése valóságos iparági szenzáció volt: a túlélőjáték rövid idő alatt a Steam és az Xbox toplistáinak élére ugrott. A hatalmas siker persze magával hozta a botrányt is, főleg a Pokémon-sorozathoz való hasonlóság miatt. Ez sem kerülte el a Nintendo figyelmét: a cég szabadalomsértési pert indított a Pocketpair ellen.
Most a szabadalmi jogászok egy különösen furcsa húzásra lettek figyelmesek. A Gamesfray beszámolója szerint a Nintendo a per közepén megpróbált átírni egy saját szabadalmat – ilyesmit jogviták során gyakorlatilag sosem láttak még. A 15 éves tapasztalattal rendelkező Florian Mueller szakértő ezt „bizarr” lépésnek nevezte.
A Nintendo három olyan szabadalomra alapozza keresetét, amely szerintük Palworldben is megjelenik: kettő a szörnyek elfogására, egy pedig a hátasváltás lehetőségére vonatkozik. A Pocketpair azzal védekezett, hogy ezek a mechanikák már korábbi játékokban is megjelentek, mégsem perelte be őket a Nintendo. Ráadásul bizonyíték is akad arra, hogy a Palworld hátasváltó megoldását már fél évvel a Nintendo szabadalmi beadványa előtt bemutatták, így a japán bíróságok előtt is gyengül a Nintendo álláspontja.
A szabadalom per közbeni módosítására tett kísérlet – ráadásul nehezen értelmezhető nyelvezettel – arra utal, hogy a Nintendo is érzi: az eredeti igények gyengék. A Windows Central szerint a szakértők ezt a lépést egyértelműen „kockázatosnak és kétségbeesettnek” minősítik, hiszen ilyen eljárás akár vissza is üthet a cégre, ha újabb kétértelműségeket visz a kereset szövegébe. Egyelőre az ügy csak Japánban zajlik, az Egyesült Államokban a Nintendo még nem indított hivatalos pert.
Forrás: 3djuegos



