Comet: a Perplexity is igyekszik a Google nyomdokában járni a mobilokon?

TECH HÍREK – Egy újabb MI-s cég igyekszik a keresőeszközét híresebbé tenni, de ehhez eléggé mélyen a zsebébe kelene nyúlnia.

 

A Perplexity AI egy Nvidia által támogatott startup, amely most az okostelefon-gyártókkal való partnerség révén keresi a módját annak, hogyan tudná megvetni a lábát a mobilpiacon. Ezzel a Google keresőmotorjával akar versenyre kelni azzal, hogy megpróbálja az MI-alapú keresési funkciókat elérhetőbbé tenni a felhasználók számára. Ennek érdekében a vállalat vezérigazgatója, Aravind Srinivas tárgyalásokat folytat a telefongyártókkal arról, hogy a Comet nevű böngészőjét előre telepítsék a mobilkészülékekre. Miközben a Google pozíciója túlnyomórészt a keresőmotorok között továbbra is verhetetlen, még akkor is, amikor az OpenAI és mások saját motorokon dolgoznak, a technológiai óriás széles körben és szilárdan megvetette a lábát a piacon. A Perplexity AI azonban ezt kívánja új Comet böngészőjével megfékezni.

A Yahoo Finance szerint Aravind Srinivas vezérigazgató tárgyalásokat folytat az okostelefon-gyártókkal arról, hogy a Comet előre telepítve legyen a készülékeiken. Ezzel Srinivas célja, hogy kihasználja a böngészőhöz ragaszkodást, vagyis azt a koncepciót, hogy a felhasználók hajlamosak jobban ragaszkodni az előre telepített böngészőhöz. Ez segítené a vállalatot abban, hogy vonzerőt szerezzen ugyanolyan technikát alkalmazva mint amilyenre a Google támaszkodik.

Srinivas nem zárkózott el attól, hogy megossza a kihívásokat, amelyekkel a vállalatoknak a Chrome helyett a Comet mellett kell dönteniük, különösen annak fényében, hogy a keresőmotor már milyen régóta létezik. Hangsúlyozta továbbá, hogy a felhasználók tehetetlensége, az a tendencia, hogy az előre telepített alkalmazásokra hagyatkoznak, még félelmetesebbé teszi ezt a folyamatot. Kijelentette, hogy nem könnyű meggyőzni a mobil OEM-eket, hogy a Chrome-ról a Cometre cseréljék az alapértelmezett böngészőt.

Bár a Comet jelenleg béta fázisban van, és PC-n is elérhető, a Perplexity AI-t zökkenőmentesen illeszti be a webböngészés élményébe. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kérdésekkel vagy akár parancsokkal interakcióba lépjenek személyes adataikkal. A böngésző emellett képes összefoglalni a weboldalakat a felhasználók számára, találkozókat szervezni a felhasználó nevében, és inkább személyre szabott asszisztenssé válhat. A Comet célja, hogy újradefiniálja a felhasználók webes interakcióit, és egyszerűsítse mindennapi feladataikat.

A Perplexity ambiciózusan közelíti meg a Cometet, és azt tervezi, hogy jövőre már akár 100 millió felhasználóhoz eljut. Az MI-startup nem az egyetlen, amelyik a kategóriában növekedni szeretne, hiszen az egész iparágban szélesebb körű nyomulást látunk az ügynökkel rendelkező MI-böngészők felé, amelyek kevés emberi beavatkozást igényelnek a feladatok elvégzéséhez.

Forrás: WCCFTech, Yahoo

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)