TECH HÍREK – Egy újabb MI-s cég igyekszik a keresőeszközét híresebbé tenni, de ehhez eléggé mélyen a zsebébe kelene nyúlnia.
A Perplexity AI egy Nvidia által támogatott startup, amely most az okostelefon-gyártókkal való partnerség révén keresi a módját annak, hogyan tudná megvetni a lábát a mobilpiacon. Ezzel a Google keresőmotorjával akar versenyre kelni azzal, hogy megpróbálja az MI-alapú keresési funkciókat elérhetőbbé tenni a felhasználók számára. Ennek érdekében a vállalat vezérigazgatója, Aravind Srinivas tárgyalásokat folytat a telefongyártókkal arról, hogy a Comet nevű böngészőjét előre telepítsék a mobilkészülékekre. Miközben a Google pozíciója túlnyomórészt a keresőmotorok között továbbra is verhetetlen, még akkor is, amikor az OpenAI és mások saját motorokon dolgoznak, a technológiai óriás széles körben és szilárdan megvetette a lábát a piacon. A Perplexity AI azonban ezt kívánja új Comet böngészőjével megfékezni.
A Yahoo Finance szerint Aravind Srinivas vezérigazgató tárgyalásokat folytat az okostelefon-gyártókkal arról, hogy a Comet előre telepítve legyen a készülékeiken. Ezzel Srinivas célja, hogy kihasználja a böngészőhöz ragaszkodást, vagyis azt a koncepciót, hogy a felhasználók hajlamosak jobban ragaszkodni az előre telepített böngészőhöz. Ez segítené a vállalatot abban, hogy vonzerőt szerezzen ugyanolyan technikát alkalmazva mint amilyenre a Google támaszkodik.
Srinivas nem zárkózott el attól, hogy megossza a kihívásokat, amelyekkel a vállalatoknak a Chrome helyett a Comet mellett kell dönteniük, különösen annak fényében, hogy a keresőmotor már milyen régóta létezik. Hangsúlyozta továbbá, hogy a felhasználók tehetetlensége, az a tendencia, hogy az előre telepített alkalmazásokra hagyatkoznak, még félelmetesebbé teszi ezt a folyamatot. Kijelentette, hogy nem könnyű meggyőzni a mobil OEM-eket, hogy a Chrome-ról a Cometre cseréljék az alapértelmezett böngészőt.
Bár a Comet jelenleg béta fázisban van, és PC-n is elérhető, a Perplexity AI-t zökkenőmentesen illeszti be a webböngészés élményébe. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kérdésekkel vagy akár parancsokkal interakcióba lépjenek személyes adataikkal. A böngésző emellett képes összefoglalni a weboldalakat a felhasználók számára, találkozókat szervezni a felhasználó nevében, és inkább személyre szabott asszisztenssé válhat. A Comet célja, hogy újradefiniálja a felhasználók webes interakcióit, és egyszerűsítse mindennapi feladataikat.
A Perplexity ambiciózusan közelíti meg a Cometet, és azt tervezi, hogy jövőre már akár 100 millió felhasználóhoz eljut. Az MI-startup nem az egyetlen, amelyik a kategóriában növekedni szeretne, hiszen az egész iparágban szélesebb körű nyomulást látunk az ügynökkel rendelkező MI-böngészők felé, amelyek kevés emberi beavatkozást igényelnek a feladatok elvégzéséhez.



