Mi lenne, ha az Among Us-t nem hazudozással, hanem fegyverekkel oldanánk meg? – Ezt ígéri a Square Enix új játéka!

Hasonlít az Among Us-hoz, de végre van egy remek megoldás azoknak, akik nem tudnak jól hazudni: a Killer Inn, a Square Enix új társasjáték-alapú, közösségi gyanúsítgatós címe, lövöldözéssel oldja meg a zárt bétát.

 

A társasjátékok, és most már a videojátékok egyik legnépszerűbb műfaja a social deduction – azaz a társasági gyanúsítgatás –, amely az Among Us nyomán igazi aranykort él. A szabályok ismerősek: két csapat, támadók és áldozatok, titkos szerepekkel, ahol csak az egyik fél tudja, ki kicsoda. Minden játék máshogy zárul, a Square Enix pedig egy teljesen új verzióval próbálkozik, ahol a problémát fegyverekkel oldják meg: ez a Killer Inn.

A Killer Inn a nagy kiadók legújabb próbálkozása, hogy belépjenek a közösségi játékok piacára: egy kastélyban zajlik, ahol árulások és gyilkosságok Cluedo- vagy Tőrbe ejtve-stílusban keverednek. Minden mérkőzésben 24 játékos kap farkas (gyilkos) vagy bárány (áldozat) szerepet, izometrikus nézetben. Az áldozatok célja a túlélés, az agresszorok likvidálása vagy – a legnehezebb – a menekülés.

A Square Enix csavarja a formulán, hogy minden csapatnak fegyvereket és kütyüket ad: így akkor is megvan az esélyed a túlélésre, ha áldozat vagy, hiszen visszalőhetsz. Elsőre talán nem tűnik nagy újításnak, de valójában rengeteg izgalmas helyzetet teremt. Ezt magam is megtapasztaltam, amikor a nemzetközi sajtó többi tagjával együtt előzetesen kipróbálhattam a Killer Inn zárt bétáját.

 

Társas dedukció, de itt a pisztoly a végső érv

 

Ez egy igazán kidolgozott sandbox-játék. Folyamatosan futkározni kell, a pályán rengeteg lehetőség és apró részlet akad. Egy Killer Inn-meccs lényegében úgy működik, mint egy battle royale: mindent a nulláról kezdesz, és fokozatosan szerzed meg a felszerelést. Ezt a kúria dolgozóinak küldetései során keresett jutalmakból, valamint ezekből vásárolt eszközök, fogyóeszközök és fejlesztések révén, vagy épp félig random ládákból szerezheted meg.

Például a pincér nemcsak tonikokat vagy power-upokat árul, de küldetéseket is ad, amelyek során tokeneket, titkokat vagy minijátékokat kell keresni. Minden kereskedőnek saját szolgáltatása és trükkje van, a végén viszont az egész arról szól, hogy szűk költségvetésből hogyan gazdálkodsz, miközben próbálsz túlélni és minden felmerülő problémára reagálni. Egy küldetés miatt például kénytelen vagy feszítővasat venni, ami elviszi a pénzed, pedig sisakot is vehettél volna, hogy tovább húzd. De lehet, hogy a küldetés jutalmából szerzett tokeneket pont egy páncélláda nyitására költöd, és kapsz egy sisakot – ekkor van feszítővasad is és sisakod is.

A Killer Inn így tartja izgalomban a játékost: feszes játékmenettel, folyamatos futkározással a kastélyban, titkos átjárók keresésével és rejtett dolgok után kutatva, miközben a háttérben zajló eseményekhez kell alkalmazkodni. Ha holttestet találsz? Borzalmas – de akkor is érdemes kitérőt tenni, és vizsgálódni, hátha rájössz, ki lehetett a gyilkos.

Itt még a bárányok is védekezhetnek fegyverrel – igaz, nem tudják, ki van a csapatukban. Játszottam már bárányként, és volt, hogy elkaptam egy farkast, amint éppen eltüntetett egy hullát, vagy közvetlenül gyilkolt. Ilyenkor nagy élvezet egyszerre bíróként és hóhérként fellépni – ha jól felszerelt vagy. Ha nem, akkor megpróbálhatsz kirabolni valakit, vagy megfojtani, de ezzel célponttá válsz.

A játék rengeteg variációs lehetőséget ad: vannak „safe room”-ok, ahol nem lehet ölni, vannak drónfőnökök, amelyek opcionális bossok, többféle győzelmi út. Őszintén szólva, a próbaidő alatt magával ragadott a Killer Inn. Nagyon jó sandbox, folyamatosan történik valami, és mindig figyelni kell a pályán történtekre.

Tetszett, hogy a költségvetés láthatóan bőséges az animációkra: szinte minden mozdulat jól kidolgozott, az átvezetők pont annyira hosszúak, hogy még élvezhetőek legyenek, ne zavarjanak. Ha figyelsz, könnyen felismerheted – és ez fontos eleme a játéknak –, hogy mit csinálnak a többiek, milyen szándékkal járnak: vizsgálódik valaki egy hullánál, lopni próbál, vagy épp eltüntet valamit? Minden részletnek jelentősége van.

A Killer Inn nagyon kellemes meglepetés volt, de őszintén szólva, nem érzem, hogy rendszeresen visszatérnék hozzá – nem elég addiktív vagy emlékezetes ahhoz, hogy hetente újra elővegyem. Négy meccs egyetlen pályán után azt mondom: „figyelni kell rá”, de nekem nem lett állandó kedvencem. Ha érdekel, már most követheted Steamen, de a Square Enix még nem árult el dátumot, üzleti modellt vagy más részleteket. Az első tapasztalatok nagyon pozitívak, de majd kiderül, hogy képesek-e megtartani a közösség figyelmét.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)