A Spiders esetében is szomorúan kell konstatálnunk, hogy az eddigi fejlesztői létszám nem maradhatott meg, így nekik is a leépítésekhez kellett folyamodniuk.
A Greedfallt fejlesztő Spiders elbocsátotta az animációs csapat nagy részét. Erről Erwan Perrin vezető animátor írt a LinkedInen: „Sziasztok! Nemrég értesültünk arról, hogy az iparág nagy részéhez hasonlóan a Spiders Games is elbocsátási tervet fog folytatni, és sajnos az animációs és a riges csapat nagy része érintett lesz… Ha keresel néhány tehetséges és szenvedélyes párizsi animátort vagy rig művészt, írj nekem,” írta Perrin.
Sajnos ez csak a legújabb példája a végtelennek tűnő elbocsátási hullámnak, a legnagyobb cégektől kezdve a közepes méretű csapatokig. Pár példa: a Warner Bros. bezárta a Monolith Productionst, a Player First Gameset és a WB Games San Diegót, az Electronic Arts 300-400 alkalmazottat bocsátott el (többek között a Respawnnál és a lényegében kiherélt Codemastersnél), a Microsoft pedig bezárta a The Initiative-ot és törölte a ZeniMax Online Studios fejlesztés alatt álló új MMO-ját. A közepes méretű példák közé tartozik a Spiders, továbbá a minap a hírekben megfordult Supermassive Games, amelynek egyik közelgő játéka el lett halasztva 2026-ra.
A Greedfall 2: The Dying World nem teljesített jól a korai hozzáférésű megjelenése óta. A játék rekordja a Steamen 375 egyidejű játékos volt, manapság pedig örülhet, ha 10 játékos szedi elő a Spider játékát. A felhasználói értékelések is nagyon negatívak – az összértékelés 55%-on áll, de a legutóbbi értékelések átlaga még alacsonyabb (40%). A közösség nagy részének az egyik fő problémája a harcrendszer, amelyet az első Greedfall valós idejű akciójáról a Dragon Age: Originsre vagy World of Warcraft-ra emlékeztető megoldásra cseréltek. A Spiders azóta lépéseket tett a harc érzetének javítására jobb animációk és hangok révén, de a mag ugyanaz maradt, és határozottan nagyon elavultnak tűnt.
Kár érte, hiszen az első Greedfall egy szórakoztató akció-RPG volt, amely megérdemelt volna egy megfelelő folytatást.



