Valóban kissé embertelennek tűnik, ahogy az új üzleti évet (ugyanis a Microsoftnak július elsején kezdödött) 9000 fő elbocsátásával kezdte a redmondi techóriás.
A Game Developer több jelenlegi és ex-ZeniMax Media-fejlesztővel készített interjút. A Microsoft és az Xbox vezetőségének szemére vetették, hogy milyen rosszul kezelték a tömeges elbocsátást, az okozott káoszt és az egész helyzet kivitelezését, amit egyesek embertelennek és undorítónak neveztek. Az egyik volt alkalmazott leírta, hogy mindenféle értesítés nélkül elérhetetlenné vált a munkahelyi email-címe, a Slack, és órákig mindenféle kommunikáció nélkül maradt a Microsoft részéről. A ZWU-CWA szakszervezet tagja, Page Branson elmondta, hogy az elbocsátások semmiféle folyamatának hiánya miatt az emberek zaklatottak és zavarodottak voltak, és nem tudták, hogy a nap végére lesz-e munkájuk, vagy egyáltalán, hogy az elbocsátások a nap végére megtörténtek-e egyáltalán. Amikor Branson és a többiek kezdtek jobb képet kapni arról, hogy kiket érintett és kiket nem, Branson elmondta, hogy néhányan azok közül, akiket elbocsátottak, abszolút fontos és szerves részei voltak a személyzetnek, különösen a The Elder Scrolls Online-nak.
„Ez nincs rendben. Nem volt normális. Nem érdekel, hányszor csinálják, hogy megpróbálják normálisnak beállítani – nem az. Ahogy csinálják, az embertelen. Nem érdekel, hogy mennyire mondják, hogy ez méltóságteljes, vagy hogy tiszteletteljes módon akarják csinálni – nem az. Vannak, akik 15 évig voltak itt, aztán kiszálltak. Az, hogy az embereknek sietniük kell, hogy beírjanak egy búcsúüzenetet a Slackre a kollégáiknak, akikkel együtt dolgoztak különböző projekteken, akik 15 éven keresztül pénzt hoztak a vállalatnak, gusztustalan. Ez undorító. Ha most bármit üzenhetnék bármelyik vezetőnek, az az lenne, hogy vizsgálja felül ezt a folyamatot, mert ez nem normális és nem oké,” tette hozzá Autumn Mitchell, egy vezető minőségellenőrzési fejlesztő, aki szintén a ZWU-CWA szakszervezet tagja.
Branson arról is beszélt, ami talán a legjelentősebb hosszú távú hatása az ilyen tömeges elbocsátásoknak: az intézményi tudás hirtelen eltűnése, amellyel a stúdióban évek óta dolgozó fejlesztők rendelkeztek: „Rengeteg gyakorlati tudás tűnt el egyik napról a másikra. Most mindenkinek, aki megmaradt, a lehető legjobban kell összeszednie a darabokat. A romló morál és az általános zűrzavar az általános munkafolyamatokra is kiterjedt. Régebben nagyon, nagyon megbízható emberek dolgoztak a dolgokon, és ők már nincsenek ott. Ők szerves részét képezték. Úgy érzem, mintha csak számok lennének egy lapon, amit levágtak, de az általuk végzett munka valódi alkalmazása szerves része volt annak, hogy minden rendben működjön,” mondta Branson.
Mitchell hozzátette, hogy becsléseik szerint a ZeniMax Media intézményi tudásának egyharmada eltűnt az elbocsátásoknak köszönhetően, és nem igazán tudják, hogy a megmaradtak hogyan folytathatják a játékok készítését ugyanolyan minőségben, mint korábban. Nem látja, hogyan lehetséges a továbblépés bizonyos esetekben anélkül, hogy a csapat kritikus tagjait, akiket az elbocsátások érintettek, visszahoznák.
Az ilyen jellegű leépítések, és azok gondatlan kezelése miatt nehéz elképzelni az Xbox és a Microsoft valódi jövőjét a játékiparban azon túl, hogy egy kiadói szerepet tölt csak be…
Forrás: WCCFTech, Game Developer



