Hét év után is keserű szájízzel emlékszik vissza CliffyB arra, ahogy az internet népe ujjongott, amikor csődbe ment a Boss Key Productions: „Először csodás volt, aztán… nos, hosszú időre megtört. A híres fejlesztő nem kapkod, hogy újra belevágjon a játékfejlesztésbe.”
A legendás játéktervező, Cliff „CliffyB” Bleszinski, aki az Epic Gamesnél az Unreal-időkben, majd a Gears of War trilógia vezető tervezőjeként vált ismertté, most egy keserédes évfordulót ünnepelt.
„11 éve alapítottam a Boss Keyt. Sóhaj. Először csodás volt, aztán… nos, hosszú időre megtört,” írta egy X-posztban július 21-én. „Még mindig bosszant, hogy az internet viccesnek találta, amikor bezárt a stúdióm.”
Bleszinski 2012-ben hagyta ott az Epic Gamest, hogy megalapítsa saját vállalkozását, a Boss Key Productionst. A debütáló játékuk a LawBreakers volt, egy 2017-es aréna FPS villámgyors harcokkal, Overwatch-szerű hősökkel, valamint egy labdával, amelynek Justin Roiland kölcsönözte a hangját.
Igazi sikert azonban nem hozott: a magas skill ceiling és a fárasztó poénok szűkítették a közönségét, így a játék sosem talált stabil rajongóbázist. A Nexon 2018-ban beszüntette a támogatását, a Boss Key Productions pedig ugyanabban az évben bezárt egy elbukott battle royale próbálkozás után.
A LawBreakers tipikus példája lett annak a szomorú trendnek, ami ma már sajnos mindennapos: egy ígéretes multiplayer játék elbukik, mert nem válik azonnal hatalmas sikerre, miközben a neten sokan örömmel „táncolnak a sírján”.
Bleszinski – akit a dudebro figurákban fáradó játékipar ekkoriban már kevésbé díjazott – nagyon hitt a LawBreakers koncepciójában, nem is ok nélkül: egy 30 dolláros FPS menő mozgási lehetőségekkel, klasszikus arénamódokkal, FOMO nélkül igazán szórakoztató volt. 2017-ben azonban aréna shootert eladni körülbelül annyira esélyes volt, mint ha egy tinédzser visszavágyna a nyomógombos telefonjára. Akkoriban az Overwatch volt a világ legnagyobb FPS-e, a PUBG pedig épp robbanásszerűen tört előre.
Csak hogy érzékeltessük, mennyire szorult helyzetben volt a Boss Key Productions 2017 nyarán: alig egy hónappal a LawBreakers megjelenése után Bleszinski egykori Epic-es kollégái elindítottak egy új, mellékes játékmódot a saját PvE-kooperatív shooterükhöz – ebből lett a Fortnite Battle Royale.
Felmerül a kérdés: ma működne-e egy LawBreakers vagy ahhoz hasonló játék? A Concord példája azt mutatja, hogy nem biztos – az a 40 dolláros FPS több sebből vérzett, mint csak az árazása miatt. Ráadásul, ha ma valaki próbálkozik és elbukik, az egész internet nevetség tárgyává teszi, így nem csoda, hogy Bleszinski nem vágyik vissza a fejlesztésbe.
„Most boldogan tanácsadok inkább,” írta egy X-válaszban.
Forrás: PC Gamer



