A Ghost of Yotei nyílt világa olyan mechanikákat kínál majd, mint a Zelda: Ocarina of Time, de ami a legjobb: a térképe nem lesz nagyobb, mint a Tsushimáé. A fejlesztők célja az volt, hogy ne mérettel, hanem tartalommal nyűgözzenek le minket – ezért a Yotei szigete éppen akkora, de sokkal sűrűbb, mint a korábbi játéké.
Ha egy játék képes megragadni egy korszak hangulatát és egy látványos helyszín szépségét, azonnal felmerül az igény a folytatásra. Ez történt most is: a Ghost of Yotei a Ghost of Tsushima örökségét viszi tovább, és mindenkit egy új szamuráj-kalandra hív Japán szívében. Már csak alig több mint két hónap, és Sucker Punch új nyílt világába vethetjük bele magunkat – bár még rengeteg részlet vár feltárásra, az már biztos, hogy a világ felépítése különleges lesz.
A Ghost of Yotei körül óriási a várakozás, és ennek egyik oka éppen a játék térképe. A Gamesradar szerint a felfedezés egy olyan zenei mechanikán alapul majd, amit a klasszikus The Legend of Zelda: Ocarina of Time inspirált. Jason Connell, a kreatív direktor, elmondta: a főhős, Atsu egy shamisen nevű hangszert használhat, akárcsak Link az okarinát, hogy titkokat és rejtett kincseket találjon.
Ez a hangszer nem csupán történeti elem, hanem valódi eszköz is, amely „vezethet bennünket” az open world során „különböző dolgokhoz”. Akárcsak a Tsushimában a Traveler’s Garb, itt a shamisen egyfajta „navigációs eszköz” lesz: a játékosok új dalokat tanulhatnak, s minden dallam valamilyen jutalomhoz, például kozmetikai tárgyhoz vezet el – példaként a Song of Vanity nevű számot említették.
A Ghost of Yotei térképe
A zenei mechanika mellett a fejlesztők másban is eltértek a megszokottól: nem akartak egyszerűen csak nagyobb térképet készíteni. Jason Connell és csapata megerősítette, hogy a világ mérete „nagyjából megegyezik a Ghost of Tsushimáéval”, de a sűrűsége sokkal nagyobb. A fejlesztők szerint a „nagyobb” nem feltétlenül jelent „jobbat”, ezért ahelyett, hogy duplázták volna a térképet és üres tartalommal töltötték volna ki, inkább „a minőséget és a változatosságot” növelték. Ezáltal a Ghost of Yotei nyílt világa sokkal kevésbé lesz repetitív, ami az előző rész egyik fő kritikája volt.
„Azt mondanám, méretben nagyjából ugyanakkora, mint a Ghost of Tsushima. A játék mérete és tartalma szempontjából nem gondoljuk, hogy a nagyobb vagy a több feltétlenül jobb. Bár a térkép nagyjából ugyanakkora, Hokkaido a valóságban nyilván sokkal nagyobb, mint Tsushima, ezért igyekeztünk úgy kialakítani a világot, hogy annál nagyobbnak tűnjön. Hatalmas síkságokat és a háttérben tornyosuló hegyvonulatokat fogtok látni” – magyarázta Connell (Automatonon keresztül).
Forrás: 3djuegos



