A CD Projekt is fél, hogy csalódást okoz a Witcher 4-gyel, de van egy tervük, hogy „méltóak legyenek” Geralt örökségéhez. A fejlesztők szerint meg akarják őrizni azt a filozófiát, amit a Witcher 3 készítésekor követtek, miközben új kérdésekre is válaszolni akarnak.
Habár még nincs megjelenési dátuma, és minden jel arra utal, hogy még sokat kell várni rá, a CD Projekt RED már beindította a Witcher 4 körüli marketinggépezetet, hogy fokozza az elvárásokat. Ezúttal a projekt egyik vezetője szólalt meg egy olyan kérdés kapcsán, ami újra és újra visszaköszön a rajongói fórumokon: tényleg képes lesz Ciri új kalandja felülmúlni a nagysikerű Witcher 3-at? A Cyberpunk 2077 fejlesztői pontosan tudják, hogy óriási kihívás előtt állnak – éppen ezért dolgoztak ki egy tervet, aminek lényege, hogy „megtartják azt a filozófiát”, ami Geralt utolsó kalandjánál is jellemezte a stúdiót, és új kérdésekre keresnek választ.
Philipp Weber, a Witcher 4 narratív igazgatója, a GamesRadar+-nak adott interjúban beszélt arról, hogyan gondolkodik a csapat a következő nagy fantasy RPG fejlesztésén. A fejlesztők végigolvassák a netes vitákat is, ahol gyakran előkerül: „A Witcher 3 minden idők egyik legjobb játéka volt – hogyan lehet ezt felülmúlni?” Mint kiderült, a készítők is agyalnak ezen: „Én is úgy vagyok vele: igen, de hogyan fogjuk ezt megoldani?” – vallotta be Weber.
A narratív igazgató szerint a Witcher 3-at mindenki a „szubjektív élményei” alapján értékeli, ezért nincs értelme „matematikailag” felülmúlni Geralt kalandját. Nem a világ mérete, a hosszabb küldetések vagy a több elágazás a lényeg; „Azt gondolom, hogy úgy lehetünk méltóak a Witcher 3 örökségéhez, ha megtartjuk ugyanazt a filozófiát: hogyan készítünk játékot, hogyan figyelünk ezekre a dolgokra, hogyan mesélünk történeteket – és ezt a hozzáállást visszük tovább.”
„Ezzel együtt természetesen új kérdésekre is válaszolni akarunk, hiszen ez valódi folytatás lesz – nem egyszerűen ismétlés,” folytatta Weber. „Az egész arról szól, hogy megtaláljuk az egyensúlyt az előrelépés és az újítás, valamint a múlt tisztelete között – nem feltétlenül akarjuk túlszárnyalni azt.”
Weber külön kiemelte, hogy a szívéhez legközelebb a Witcher 1 áll. „Tudom, sokaknak gondjuk van vele, de én szeretem,” mondta az interjúban. Ezt a hozzáállást szeretné átültetni Ciri történetébe is: „A lényeg, hogy legyenek emberek, akik igazán imádják majd a Witcher 4-et – és remélhetőleg ezek azok lesznek, akik a Witcher 3-at is szerették, mert a filozófia – ahogyan játékot csinálunk, küldetéseket írunk, ahogy értelmezzük a Witchert – ugyanaz marad.”
A Witcher 4 sem rúgja fel a CD Projekt nyílt világokra vonatkozó „mester-szabályát”
Nem ez az első (és nem is az utolsó) alkalom, hogy a CD Projekt RED apránként csepegtet információkat a Witcher 4-ről. Többek között elmondták, hogy a fantasy RPG fejlesztését inspirálja majd a Kingdom Come: Deliverance 2 és a Baldur’s Gate 3 is, hogy még magasabb szintre emeljék az élményt, és azt is hangsúlyozták: nem szegik meg a „mester-szabályt”, amikor nyílt világot alkotnak. Ez magyarul azt jelenti: minden küldetésnek lesz mondanivalója.
Forrás: 3djuegos



