A Capcom nem a technikai gondok miatt bosszankodik, hanem mert szerinte a Monster Hunter Wilds eladásai pénzügyi szempontból elmaradtak a várttól. Bár a játék első hónapjában 10 millió példányt adtak el, a japán vállalat úgy véli, ez még mindig „gyenge” teljesítmény.
A Monster Hunter kétségtelenül az egyik legjövedelmezőbb sorozattá nőtte ki magát a videojáték-iparban. Senkit sem ért meglepetésként, amikor a Capcom bejelentette, hogy a Monster Hunter Wildsból már az első hónapban 10 millió példány kelt el. Azonban hiába beszélünk csillagászati számokról, a Resident Evil-rajongókhoz hasonlóan sokan többet vártak a legújabb szörnyvadász kalandtól.
A részleteket a Capcom legfrissebb, április, május és június negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentése tárta fel, amely összefoglalja a legfontosabb franchise-ok kereskedelmi teljesítményét. „Bár a Monster Hunter Wilds eladásai gyengék voltak, a sorozat legújabb, idén februárban megjelent része, valamint egy korábbi epizód, a Monster Hunter Rise is tovább növelte az eladási számokat.”
A Capcom hozzátette: „Miután júniusban bejelentettük a Resident Evil sorozat legújabb részét, a Resident Evil-címek értékesítése tovább nőtt, különösen a Resident Evil Village és a Resident Evil 4 Remake révén. Emellett a márkaépítés erősítésére irányuló törekvések is hozzájárultak a Devil May Cry 5 és más játékok sikeréhez, így a teljes játékértékesítés elérte a 13,36 millió példányt; ez jelentős növekedés a tavalyi év azonos időszakában eladott 9,26 millióhoz képest.”
Egy Capcom prezentáció szerint a legfontosabb IP-k összesített eladásai így alakulnak:
• Resident Evil – 174 millió
• Monster Hunter – 122 millió
• Street Fighter – 57 millió
• Mega Man – 43 millió
• Devil May Cry – 36 millió
De a Capcom továbbra sem kezeli a Monster Hunter Wilds legnagyobb problémáját: bár a játék folyamatosan kap új tartalmakat, a rajongók szerint a legégetőbb gondokat nem oldják meg. A címet technikai hibák tizedelik, a Steam-értékelése „rendkívül negatívra” esett vissza, és a következő frissítés sem említ optimalizációs javításokat. Akik tehát technikai gondokba ütköznek, kénytelenek tovább várni a fejlesztők javításaira.
Forrás: 3djuegos



