A Cyberpunk 2077-féle Night City egy európai szemmel tervezett amerikai nagyváros?

„Egyértelmű, hogy Night City-t európaiak tervezték,” állítják az amerikai Cyberpunk 2077-rajongók, akik több „inkonzisztenciát” is felfedeztek a városban. Bár mindezt vicces hangnemben tárgyalják, a parkolóhelyek szinte teljes hiánya kifejezetten szemet szúrt az amerikai játékosoknak.

 

Night City lenyűgöz a futurisztikus látványával, az NPC-kkel és azzal, ami a legsötétebb sarkaiban történik. Most azonban néhány játékos egy újabb érdekességre hívta fel a figyelmet: a Cyberpunk 2077 városában alig találni parkolóhelyeket. Ez európai szemmel talán természetesebbnek tűnik, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a CD Projekt RED projektje mégiscsak egy videojáték, amelynek nem kell a valóság minden várostervezési sajátosságát lekövetnie. Az amerikai játékosok szerint azonban ez egyértelmű jele annak, hogy a várost európaiak tervezték.

A Redditen már javában zajlik a vita, különösen egy Double_School5149 nevű felhasználó posztja nyomán: „Egyértelmű, hogy Night City-t európaiak tervezték, mert szinte nincsenek parkolóhelyek…” A poszt, amely már több mint 3 ezer upvote-ot gyűjtött, kiemeli: „Egy amerikai városban, ahol átlagosan a metropoliszok 22%-át parkolók foglalják el, Night City-ben szinte lehetetlen jó parkolóhelyet találni; legtöbbször a járdaszegély mellé állok le, általában letarolok néhány korlátot is, hogy elférjek.”

 

Így alkalmazkodott a játék az eredeti szerepjátékhoz

 

A bejegyzés ugyan nem megy bele mélyebben a témába, de a kommentelők gyorsan rárepültek a CD Projekt RED várostervezési döntéseire. „A Cyberpunk [az eredeti szerepjáték] maga az eltúlzott ’80-as évek, és Kalifornia egyes részein akkoriban is parkolási gondok voltak, például Mike Pondsmith [az RPG alkotójának] szülővárosában, Santa Cruzban,” írja CalamityAndTheApples.

Bakomusha egy másik érdekességre is felhívja a figyelmet: „Azt is meg lehet tippelni, hogy a játék lengyelektől származik, mert Night City-nek van egy masszív és jól karbantartott tömegközlekedési rendszere, és a város gyalogosan is jól bejárható.” Questenburg a Cyberpunk 2013 lore-jára utal: „Ez tényleg passzol a Cyberpunk 2013 világához, amely 1989-ben jelent meg. Eredetileg Észak-Karolinát egy libertariánus utópiának szánták megfelelő lakhatással, ahol a szervezett bűnözést kizárták a városépítésből. Persze aztán Richard Knight-ot lelőtték. Ezt követően a maffiák, cégek és bandák vették át az uralmat, amíg Észak-Karolinából az lett, amit ma szeretünk.”

Persze ne felejtsük el, hogy végső soron egy videojátékról van szó, és a CD Projekt RED valószínűleg szándékosan hanyagolta a parkolókat, hogy a játékosélményre koncentráljanak. Ennek ellenére a vita ismét rámutatott: a Cyberpunk 2077 és Night City – akár akarva, akár akaratlanul – tökéletesen idomul az eredeti szerepjáték világához.

Forrás: GRY-Online

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.