Az Xbox minden várakozást felülmúlt, de a hardvereladások ismét visszaestek!

 

Az Xbox diadalmas negyedévet zárt, a Microsoft számára a szolgáltatásokból és játékokból származó bevételek jelentősen nőttek – egyedül az ismétlődő hardveres mélypont rontja az összképet.

 

Az Xbox már évek óta túllépett azon a korszakon, amikor a siker kizárólag az eladott konzolok számán múlt. A Microsoft videojátékos részlege mára egy ökoszisztémává fejlődött, amely magában foglalja a szolgáltatásokat, előfizetéseket, felhőalapú játékot és saját játékainak megjelenését más platformokon is – mindez jól tükrözi az iparág átalakulását. Bár a hardverveszteség egyre nagyobb, az Xbox stratégiája így is kivételes pozícióba juttatta a céget, még az elbocsátások ellenére is.

Xbox minden eddiginél több pénzt keres, de a Series X|S továbbra is gyengélkedik

Az Xbox a legutóbbi negyedévet jelentős bevételnövekedéssel zárta, amit elsősorban a szolgáltatások sikere és az első féltől származó játékok saját konzolokon túli terjesztése húzott fel. A tartalmakból és szolgáltatásokból (ideértve az Xbox Game Pass-t is) származó bevétel 13%-kal nőtt az előző évhez képest, miközben a hardvereladások negyedévről negyedévre tovább csökkennek. Ezúttal a Microsoft 22%-os visszaesést jelentett be konzoleladásokban a tavalyi év azonos időszakához képest.

Ennek ellenére a Microsoft videojátékos üzletága éves szinten 10%-os árbevétel-növekedést ért el, összesen 2 milliárd dolláros bevétellel. Ez a növekedés főként a multiplatform-stratégiának köszönhető: a Forza Horizon 5 például már több mint 3 millió példányban kelt el csak PS5-ön, az Indiana Jones and the Great Circle szintén sikeres debütálást produkált, aminek eredményeként a Microsoft a Sony konzoljának legfőbb kiadójává lépett elő.

Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója a The Verge-nek elmondta, hogy a Game Pass éves szinten közel 5 milliárd dollár bevételt generált, miközben a gaming havi aktív felhasználói bázisa elérte az 500 milliót. Mindeközben a hardver továbbra is az Xbox Achilles-sarka: a Series X|S eladásai 25%-kal estek vissza az előző pénzügyi év során, ami nagyrészt az árnövekedésnek és a csökkenő keresletnek tudható be.

Xbox minden várakozást felülmúlt, de a hardvereladások ismét visszaestek

Minden jel arra mutat, hogy a hardvereladások a következő negyedévekben is gyengélkedni fognak, bár az Xbox továbbra is elkötelezett a következő generációs konzol mellett. Az év végére javulhatnak a számok a ROG Xbox Ally bevezetésével, amelynek ára és előrendelései a Gamescom 2025 (augusztus 20-24.) után indulhatnak. A Microsoft igyekszik ellensúlyozni a hardveres visszaesést saját játékai PS5-ön és Nintendo Switch 2-n való megjelenésével, hamarosan pedig újabb first-party portokat is bejelentenek.

„Ebben a negyedévben már mind az Xboxon, mind a PlayStationön mi vagyunk a vezető kiadó, köszönhetően a Forza Horizon 5 és az Oblivion Remastered sikereinek” – hangsúlyozta Nadella. A Circana szerint a tíz legkelendőbb PlayStation-játék közül hat Xbox-cím: Minecraft, Indiana Jones and the Grand Circle, DOOM: The Dark Ages, Forza Horizon 5, Oblivion Remastered és Call of Duty: Black Ops 6, utóbbi immár 50 millió játékosnál is többet ért el.

A Microsoft továbbra is jelentős összegeket fektet mesterséges intelligenciába, a 2025-ös évben történt 9 000 elbocsátás ellenére is. Ez az invesztíció olyan időszakban valósul meg, amikor a redmondi vállalat minden eddiginél nagyobb bevételhez jutott, és több részleget – köztük az Xboxot – is átszervezett. Az elmúlt napokban törölték az Everwildot (MMO a ZeniMaxtól), több Xbox Game Studios csapatnál voltak elbocsátások, a rajongók számára a legfájóbb pedig a The Initiative stúdió bezárása és a Perfect Dark törlése volt. Mindez azonban nem akadályozza az Xboxot abban, hogy 2026-ban rendkívül erős kínálattal (Forza Horizon 6, Gears of War: E-Day, Halo visszatérése) jelentkezzen.

This is how Microsoft makes money. (Chart by Economy Insights)

This is how Microsoft makes money. (Chart by Economy Insights)

A Microsoft teljes vállalatánál is kiválóak voltak a pénzügyi eredmények: a cég 76,4 milliárd dollár bevételt és 27,2 milliárd dollár nettó profitot jelentett az elmúlt negyedévben, ami 18% és 24%-os növekedést jelent. A siker elképzelhetetlen lenne a felhő nélkül: az Azure 39%-kal bővült éves szinten, éves bevétele meghaladta a 75,5 milliárd dollárt. További jelentős növekedést produkált a Microsoft 365, a LinkedIn, a Surface és a Bing reklámtevékenysége is.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.