Warhammer 40K: Space Marine 2: a kiadó tulajdonosa nem várt ekkora sikert!

A Pullup Entertainment vezérigazgatója elismerte, hogy ilyesmire még a legjobb esetben sem számított a Saber Interactive játékával kapcsolatban.

 

A Pullup Entertainment egészen jó évnek örülhet. Portfóliójában megtalálható a Farming Simulator és a Space Marine 2 kiadója, a Focus Interactive, az indie és retro játékokat kiadó Dotemu, valamint olyan saját stúdiók mint a Deck 13 és a Dovetail Games. Mindegyikük olyan jól teljesít, hogy a Pullup negyedéves bevétele több mint 130%-kal nőtt az előző évhez képest. A The Game Businessnak adott interjúban Geoffroy Sardin, a Pullup vezérigazgatója elmondta, hogy még a céget is meglepte a Space Marine 2 eladási eredménye.

„Nem hittük, hogy elérhetjük a 7 millió egyedi játékost. Hihetetlen volt számunkra. Ha eltekintünk a zajtól, sok pozitív tény meglepő lehet. Először is, az iparág az elmúlt néhány évben valójában nem nőtt, hanem évekig tartó lenyűgöző növekedés után nagyon magas szinten stabilizálódott. Az iparág továbbra is erős, és megszokta, hogy a növekedés előtt stabilizációs fázisok következnek. Tehát most egy egészséges fázison megy keresztül, amikor a korlátozott ROI-val [befektetés megtérülésével] rendelkező projektek már nem találnak finanszírozást. Számomra ez egy szükséges folyamat. Visszavezeti az iparágat a növekedési pályára.

Az AAA modellnél a hosszú fejlesztési ciklusok hatalmas pénzügyi kockázatot jelentenek. Néha 5-7-8-10 évről is beszélünk. Ezért alacsony a rugalmasságunk a megfelelő közönség megtalálásában és alacsony a kreativitásunk, mert franchise-okról van szó. Ezzel szemben az AA vagy indie játékoknál nagyobb a rugalmasság és a rugalmasság. Irányíthatjuk a költségvetést. Nagy a kreativitás, hogy megkülönböztessük magunkat. Gyorsabb a piacra jutás (1-2 év), egy-két év között. Ez egy változás, amit a számokban is láthatunk. Az AA és az indie piacok jelenleg virágoznak.

Nem mindenki számára tervezünk és adunk ki játékokat. Ha a kivitelezés megfelelő, akkor végül sokkal több embernek tetszik. Játékainknak erős személyiségük van. Ez teszi őket felismerhetővé és vonzóvá. Ezt láttuk a Space Marine esetében, de olyan játékoknál is mint a Void Crew vagy a Drova. Az indie játékok kapnak elképesztő fogadtatást a játékosoktól, és sikeresebbek mint vártuk. Most indítottunk el egy Roadcraft nevű játékot. Ez egy szimulációs játék, és szintén felülmúlja a várakozásokat. Nincs összehasonlítási alap. Nincs verseny. Valami újat kínálunk,” mondta Sardin.

Sardin szerint a Pullup legutóbbi sikere csak egy a sok jel közül, amely azt mutatja, hogy a rendszeres létszámleépítések, bezárások és lemondások hírei ellenére több ok van az iparág jövőjével kapcsolatban optimistának lenni, mint amit az általános borús hangulat sugall. A Pullup filozófiája nem az, hogy a lehető legszélesebb piacot próbálja megcélozni. Ehelyett, ha a játékai a lehető legjobb élményt nyújtják egy viszonylag szűk játékoskörnek (például a Warhammer-rajongóknak), akkor azok lelkesedése természetesen vonzza a szélesebb közönséget is.

A stratégia hatékonyságát a PC-n lehet igazolni, ahol a rendkívül lelkes és elkötelezett közönség nagyobb érdeklődést mutat az új dolgok felfedezése iránt. Sardin szerint a Steam eladási adatai 2023 óta növekvő érdeklődést mutatnak az AA és indie játékok iránt.

Forrás: PCGamer, The Game Business

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.