Miközben a játékosok egy újabb legendás folytatást vártak, a BioShock 4 projektje csúnyán kisiklott: vezetők repültek, a történetet újraírják, a rajongók pedig már csak egy fejlesztői mentőcsónakban reménykedhetnek. Úgy tűnik, Cloud Chamber most azt sem tudja, ki legyen a kapitány. Talán az Atlanti-óceán mélyére süllyed az egész sztori, mielőtt valaha a felszínre kerülne.
A következő BioShock-játék, amelyet jelenleg BioShock 4-ként emlegetnek, súlyos fejlesztési gondokkal küzd, ugyanis Jason Schreier, a Bloomberg újságírója szerint a projekt elbukott egy ellenőrzésen a Take-Two és a 2K vezetése előtt. Ennek eredményeként jelentős változtatásokat rendeltek el a játék történetében, és a fejlesztő Cloud Chamber két kreatív vezetőjét is áthelyezték más vállalati területekre.
A Bloomberg forrásai szerint egyébként egy BioShock 1-remake is készült, mielőtt azt idén „jegelték”.
Kelley Gilmore, a Cloud Chamber stúdióvezetője elvesztette pozícióját, miután a BioShock 4 nem ment át a legutóbbi ellenőrzésen, és átkerült a kiadói oldalra. Hogarth de la Plante, a stúdió kreatív igazgatója hasonló sorsra jutott, ő is most már a publishing részlegen dolgozik.
A hírek szerint a 2K azt mondta a Cloud Chamber munkatársainak, hogy „agilisabbnak és hatékonyabbnak” kell lenniük, ami Schreier szerint most azt a félelmet kelti, hogy elbocsátások következhetnek.
A Bloombergnek adott nyilatkozatában a 2K Games ezt írta: „Keményen dolgozunk azon, hogy a BioShock a lehető legjobb jövőt kapja. Most jó játékunk van, de eltökéltek vagyunk, hogy nagyszerűt szállítsunk. Szorosan együttműködünk a stúdió vezetésével, hogy kijelöljük ezt az utat.” A szóvivő megerősítette Gilmore és de la Plante szerepének módosítását is.
A BioShock 4 fejlesztése valamilyen formában 2015 óta tart, sőt, Schreier szerint „több mint egy évtizede” húzódik, utalva arra, hogy már a Certain Affinity is dolgozott a játékon legalább 2015 óta.
Hivatalosan csak 2019-ben derült ki, hogy készül a BioShock 4, és a Cloud Chamber lesz a stúdió. 2023-ban felmerült, hogy a játékot másodszor is újrakezdték, előtte 2018-ban már volt egy reboot. Tavaly a Cloud Chamber több álláshirdetést is közzétett, hogy felgyorsítsák a fejlesztést – ez volt az utolsó „életjel” a stúdiótól.
Több mint egy évtizednyi információhiány nem túl jó jel: ha közel lenne a megjelenéshez, a 2K és a Take-Two már harsogna róla mindenhol. A mostani jelentés viszont mutatja, hogy a Take-Two szerint a BioShock 4 még nincs a kívánt szinten.
Persze óriási különbség, hogy a pénzügyi vezetők fejében mi számít „nagyszerű játéknak”, és mit gondolnak erről a fejlesztők maguk. Könnyen lehet, hogy a mostani bukás csak azt jelzi: a Take-Two szerint ez az irány nem lenne elég kasszasiker, nem azt, hogy a jelenlegi verzió ne lenne jó.
Forrás: WCCFTECH



