Miközben a Valve továbbra is hallgat, egyre több bizonyíték utal arra, hogy a HLX kódnéven futó projekt – ami szinte biztosan a Half-Life 3 – már a fejlesztés utolsó szakaszába ért. A mesterséges intelligencia szkriptek teljes újraírása, a frissített dokumentáció és a fejlesztők más projektekre történő áthelyezése mind azt sugallják, hogy az évtizedes várakozásnak hamarosan vége lehet.
Már jó ideje nem került elő új információ a Valve-nál futó HLX projektről, amelyet sokan a Half-Life 3-ként emlegetnek. Bár konkrét részletek továbbra sincsenek, a fejlesztés folyamatosnak tűnik, és néhány friss felfedezés alapján a munka végső fázisához érhetett.
Az X-en tegnap közzétett új videókban Tyler McViker és Gabe Follower arról számoltak be, hogy a Counter-Strike 2 július 29-i óriási frissítése nemcsak a kompetitív játékot érintette, hanem a Half-Life 3 HLX-projektjéhez kapcsolódó, a Source 2 motorban zajló háttérmunkákat is. Egy új kódsor – amelyben thumperek szerepelnek az antlionok elijesztésére, akárcsak a Half-Life 2-ben – mintha egyenesen a dataminereknek szóló üzenet lenne, és újabb megerősítés arra, hogy a projekt továbbra is aktívan készül.
A HLX-projekt nemcsak hogy aktívan fejlesztés alatt áll, de akár a befejező szakaszhoz is érhetett. Az új Source 2 frissítés legjelentősebb újdonsága az MI-szkriptek teljes újraírása az FGD és lokalizációs token fájlokban. Ez azért különösen jelentős, mert az NPC-k in-game eseményekre való reagálásának módja is teljesen megváltozott: hangalapúról most már MI-eseményekre váltott. Bár ez az HLX-funkció már korábban is ismert volt, mostanra készült el hozzá egy definíciós fájl, ami arra utal, hogy a rendszer kész, kidolgozott, és már szkriptekhez, pályaszerkesztéshez is használható. A Hammer, a Valve pályaszerkesztő eszköze is nemrégiben kapott frissítést, amely támogatja az elmúlt hónapokban datamining révén felfedezett HLX-funkciókat, mint például a jármű-, szél-, modelldeformációs és termodinamikai mechanikákat. Az új dokumentáció gyakorlatilag egy útmutató, hogyan kell kihasználni az új eszközöket – ez pedig arra is utalhat, hogy a modtámogatás nem sokkal a projekt indulása után elérhető lehet. Az ilyen finomhangolás és fejlesztői tool update-ek általában a fejlesztés végén szoktak történni, de a Valve annyira másként dolgozik, hogy nem lehet biztosan kijelenteni, hogy a játék közel áll a bejelentéshez és a megjelenéshez.
További, közelmúltbeli történések is arra utalhatnak, hogy a HLX-projekt – amit a közösség Half-Life 3-ként tart számon – tényleg a végéhez közeledik. Gabe Follower szerint videójában már vannak kész részek, amiket csak polírozni kell, és több fejlesztő már más projektekre tért át. Ez általában azt jelentené, hogy a fejlesztés leállt, de Gabe Follower szerint most azért váltanak, mert a munkájukra már nincs szükség a HLX-ben.
Forrás: WCCFTECH



