Bár a „kínai Horizon” végül sosem készült el, a Tencent komoly tárgyalásokkal próbálta meggyőzni a Sonyt egy ázsiai játék-szolgáltatás fejlesztéséről – így született meg a Horizon-klón ötlete. A Tencent Ázsiába helyezte volna a Horizon világát, de a PlayStation visszautasítása sem állította meg a Light of Motiram fejlesztését. A Tencent húzása felbőszítette a Sonyt, hiszen a klón álma Ázsiában született, de a PlayStation nemet mondott az ajánlatra.
Az elmúlt évtized egyik legnépszerűbb franchise-a a Sony Horizon-sorozata. Noha csak két játék és két kiegészítő jelent meg, a Tencenthez hasonló cégek is ihletet merítettek belőle, hogy hasonló látványvilágú címeket fejlesszenek. A Light of Motiram-ot tavaly mutatták be, mint egy nyílt világú, akció-túlélő játékot, amelyet hatalmas gépek népesítenek be egy posztapokaliptikus környezetben.
A Tencent saját Horizont akart, de a Sony nemet mondott
A leírás gyakorlatilag megegyezik a Horizon játékokkal. Ez a cím nagy figyelmet keltett a PlayStationnél is – annyira, hogy néhány napja a Sony jogi lépéseket indított a Tencent ellen szerzői jogsértés miatt. A Sony azzal vádolja a Tencentet, hogy szándékosan összezavarta a játékosokat a Horizon-sorozat több, azonosító elemének lemásolásával. Az elmúlt órákban azonban új részletek derültek ki a japán vállalat panaszáról.
Friss bírósági dokumentumok szerint, amelyeket a Gamespot is látott, a Tencent hivatalosan is felajánlotta a Sonynak egy ázsiai mobilos Horizon fejlesztését, többjátékos és live service elemekkel. A javaslatot a Tencent tulajdonában álló Aurora stúdió készítette el 2024 márciusában, és egy keleti meghívásra utazó Aloy-t, valamint új, etnikai kisebbségek ihlette törzseket, valamint kínai mitológiából átvett gépi lényeket is felvázolt – például egy robot-sárkányt.
A Sony elutasította az együttműködési ajánlatot, mert az nem illeszkedett a Horizon-széria terveihez, de elismerte az Aurora csapatának lelkesedését és munkáját. A Tencent viszont mindenáron be akarta bizonyítani, hogy a Horizon keleti piacokon is sikeres lehetne.
Az új Horizon-játék ötlete túlélő játékmenetet, háziállatok idomítását és többjátékos módokat tartalmazott volna, igazodva a mobilos játékok és a szolgáltatásként működő címek trendjeihez. A helyzet bonyolultabbá vált, amikor a Light of Motiram végül a keleti elemek nélkül került bemutatásra, ami a Sonynak is feltűnt, annak ellenére, hogy a játék már felkerült a PS Store-ra is.
A per szerint a Tencent nem jelezte a tárgyalások alatt, hogy már dolgozik a saját projektjén, most pedig a Sony pénzügyi kártérítést és minden jogsértő tartalom eltávolítását követeli. Közben a Light of Mortiram továbbra sem rendelkezik megjelenési dátummal, néhány napja mégis lehetett kívánságlistázni Steamen, Epic Games Store-ban, mobilokon és PS5-ön is. A játék free-to-play lesz, és várhatóan 2025-ben jelenik meg, bár a jogi vita miatt könnyen csúszhat a premier.
A Light of Motiram lényegében egy többjátékos túlélő kaland, amelyben bázisépítés, mechanikus teremtmények idomítása (ezek a Mechanicals), és akár 10 fős kooperatív harc is helyet kap. A játékmenet a Horizon irányától eltérően az akcióra és a játékosok közötti interakciókra koncentrál, lehetővé téve a dinamikus belépést/kilépést anélkül, hogy az a haladást befolyásolná. Az összecsapások a közelharcra, kitérésre, blokkolásra és ellentámadásokra építenek, a mechek különféle szerepkörökben testreszabhatók és irányíthatók is. Egy 16 perces gameplay videó is elérhető, amely bemutatja, mire képes a játék.
Horizon-eladások és Sony tervei a sorozattal
Megdöbbentő lehet, de a Horizon franchise már több mint 38 millió példányban kelt el világszerte – ebbe nem számítanak bele a PS Plus-os vagy az ingyenes Horizon Zero Dawn letöltések sem, amit 2021-ben adott a Sony. Az adatokat shinobi602 tette közzé, aki szerint ezek a számok is megjelennek a Sony által benyújtott periratban. A széria hihetetlenül népszerű, sok játékos kíváncsi, mi lesz Aloy következő lépése.
A Burning Shores kiegészítő és a Horizon Call of the Mountain VR után jelenleg nem tudni, milyen irányba indul tovább a Guerrilla. Jason Schreier újságíró szerint a Horizon 3 még nagyon messze van, mivel a holland stúdió most a pletykált MMO-n dolgozik. Ráadásul egy koreai stúdió is fejleszt egy többjátékos Horizon-játékot, bár ennek a törléséről is voltak hírek idén elején.
Annak ellenére, hogy a folytatásokról hallgat a Sony, tavaly két projektet is piacra dobtak: a Horizon Zero Dawn Remastered ugyan sokak szerint felesleges, de a vizuális minőség és a javítások meglepték a kritikusokat. A LEGO Horizon Adventures szórakoztató lett, de úgy tűnik, nem fogyott kiemelkedően, annak ellenére, hogy Switch-re is kijött. Végül a Netflix Horizon-sorozatot törölték, helyette azonban Columbia Pictures-produkcióként készül egy Horizon-film, amely Aloy eredettörténetét mutatja majd be.
Forrás: 3djuegos



