A Square Enix végre saját Zeldát akar? The Adventures of Elliot demóban minden hibája ellenére ott a jövő nagy kedvence!

A Square Enix parkolópályára tette a körökre osztott harcot, és inkább saját „Zelda-szerű” játékon dolgozik – mi pedig kipróbáltuk a The Adventures of Elliot demóját, és elmondjuk a tapasztalatainkat.

 

Őszintén együttérzek azokkal, akiket a tegnapi Nintendo Direct Partner Showcase csalódással töltött el: kevés dátumot kaptunk, sehol a Silksong, az utolsó szó a Square Enixé volt, de a pletykált Final Fantasy IX Remake továbbra sem jelent meg, ráadásul az Octopath Traveler 0-t pár órával korábban már leleplezték. Én azonban inkább bíztam, és ahogy lement a videó, már töltöttem is a The Adventures of Elliot: The Millennium Tales demóját.

Való igaz, láttunk már rengeteg ilyen stílusú játékot, ahol 3D-s környezetben 2D-s karakterekkel játszunk – és mindezt javarészt a Square Enixnek köszönhetjük: az Octopath Traveler megnyitotta az utat, a Triangle Strategy a sztori-fanok kedvence lett, a Dragon Quest HD-2D pedig kasszasiker volt. De az Elliot az első, amely feladja a körökre osztott harcot, helyette akcióra és felfedezésre helyezi a hangsúlyt.

A Square Enix előre jelezte, hogy a demó inkább a projekt mechanikáit, rendszereit és alapvető irányvonalát mutatja be, nem pedig egy végleges játékrészletet – ezt a 2026-os megjelenési dátum is világossá teszi. Ez egy lehetőség a játékosoknak, hogy beleszóljanak a fejlesztésbe, és alakítsák a játékot.

 

 

Úgy néz ki, mint a Zelda, de több annál

 

Úgy, hogy ez nem végleges verzió, és minden változhat, nehéz úgy végigjátszani az egyórás demót, hogy ne maradjunk viszonylag elégedettek. Igen, a fegyverváltás indokolatlanul körülményes, és hogy az íj csak nyolc irányban lő, szabad mozgás mellett gyakorlatilag használhatatlan – de pont ezek a dolgok azok, amiket a jövő évben még simán javíthatnak, mire az The Adventures of Elliot valóban megjelenik.

Az egyensúly a jó első benyomás és a teszt-jelleg között nehéz, de a vizuális megvalósítás azonnal magával ragad: a Square Enix éveket töltött el HD-2D játékai csiszolásával. A sprite-ok részletgazdagok, akár a főhős, akár az ellenfelek esetében, a pályák pedig színpompásak és hívogatóak. A harcok, robbanások és mozgások effektjei teszik teljessé az összképet.

Mivel ez demó, nem tudni, hogy az The Adventures of Elliot végig tartani fogja-e ezt a szintet, de a felfedezés kulcsfontosságú. A klasszikus felülnézetes Zelda-játékokhoz való hasonlóság itt kezdődik, és dungeoneknál, bombahasználatnál ér véget, de csak akkor működne, ha a környezet folyamatosan izgalmas lenne. Mindig akadt egy elrejtett ösvény, egy bombával nyitható átjáró, egy elérhetetlen láda vagy egy új ellenség, amit ki kellett próbálni. A térképen található kis kihívások a Breath of the Wild és Tears of the Kingdom szentélyeit idézik.

Ami az ellenfeleket illeti: igaz, hogy a harci eszközök is a Zelda-t idézik, de nekem inkább a Mana-szériára emlékeztetett. Az akció intenzívebb, mint a Nintendo-címekben, a testreszabhatóság (Magicite-ok, fegyverfejlesztések) pedig a Square Enix saját franchise-ára hajaz.

Bár a demó direkt mutatja, mit kell tenni egyes szakaszokban – például erős ellenfeleket blokkolni vagy a szinteken pop-up üzenetekkel segítenek –, inkább arról van szó, hogy gyorsan megértsük a játék alapvető kínálatát, nem pedig egy siettetett címről.

 

A fő pozitívum: bossok és dungeonök

 

Nagyon tetszett Faie (a kis tündér) képessége is, aki nemcsak összeszedi a lootot, hanem támad is, és – ami a legfontosabb – speciális képességekkel segít. A demóban kipróbálható a teleportáció, amivel azonnal oda lehet ugrani, ahol Faie van, vagy extra sebességet kapunk a meneküléshez. Mint a fegyvereknél, itt is túl sok menüponton kell átnyomni magunkat.

A demó egyik legjobb része a bossok és dungeonök voltak: bár egyik sem tökéletes, elég egyedi mechanikákkal és változatossággal szolgálnak. Ismerős lehet például a több szintes barlang architektúrája, vagy a bombákat bekapó óriásbéka – de ezek szórakoztatóak, ahogy mondtam.

Talán a legjobb, amit tanultam az The Adventures of Elliot demójából, hogy a hibái javíthatók, és a visszajelzések sokat segítenek majd a fejlesztőknek. Ha minden jól megy, a Square Enix jövőre olyan HD-2D akciójátékot hoz, amiben örömmel kalandozunk Elliottal, Faie-vel és a Team Asano csapatával.

-theGeek-

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.