Az open-world MMO már 2016 óta lázban tartja a rajongókat, de az Ashes of Creation újabb halasztása ismét kétségeket vet fel. Az Alpha 2 harmadik fázisa augusztus 4-én indult volna (egy májusi csúsztatás után), de az Intrepid Studios csak a hónap végére tolta át az indulást.
Csak néhány nappal az Alpha harmadik fázisának indulása előtt az Ashes of Creation ismét a címlapokra került egy újabb halasztással, ami a közösség egy részénél kiverte a biztosítékot. Az ambiciózus, játékosok által finanszírozott fantasy MMORPG-t gyakran hasonlítják a Star Citizenhez, részben a hosszú fejlesztési idő és a finanszírozási modell körüli viták miatt. Bár a fejlesztők megindokolták a csúszást, sokan egyre kevésbé hiszik el, hogy a játék valaha is teljes verzióban meg fog jelenni.
Az Intrepid Studios közleménye szerint az Alpha 2 harmadik fázisa – amely eredetileg május 1-re, majd augusztus 4-re volt ütemezve – most augusztus 26-ra csúszik. A fejlesztők hangsúlyozták, hogy több időre van szükségük a szükséges finomhangolásokhoz és optimalizálásokhoz, mert az új tesztidőszak egy második kezdőterületet, új játszható fajokat, valamint komolyabb fejlesztéseket hoz az olyan kulcsterületeken, mint a gazdaság, a crafting és a node-ok rendszere.
Az Ashes of Creation rajongók szerint ez a fantasy Star Citizen
A beígért haladás ellenére a közösség egy része elvesztette a türelmét. Redditen több felhasználó is keményen bírálta a projektet. „Már ezerszer elmondtam: az Ashes of Creation sosem lesz kész” – fakad ki BroxigarZ, aki szerint ebben az ütemben legkorábban 2040-re várható a játék megjelenése. Mások a csapat tapasztalatlanságát kritizálják, vagy azt állítják, hogy az Early Access csomagok és kozmetikai extrák állandó finanszírozása valójában csak hátráltatja a fejlesztést.
A Star Citizenhez való hasonlítgatás azonnal beindult. Több rajongó azzal vádolja az Intrepid Studiost, hogy ugyanazokat a hibákat követi el, mint más közösségi finanszírozású projektek: a végeláthatatlan fejlesztési ciklusok és a konkrét dátumok hiánya végül csak bizalmatlanságot szülnek. Ráadásul bár a finanszírozási szakasz 2017-ben lezárult, a stúdió már a 2024-es alfa-fázisban is bevezette a korai monetizációt, ami újabb kritikákat váltott ki, így most ismét a hitelességük került célkeresztbe.
Persze vannak, akik védik az Ashes of Creation-t és a fejlesztési folyamatot. A MeinMMO portál például kiemeli, hogy egy ekkora MMORPG ma már sokkal lassabban készül el, mint egy évtizeddel ezelőtt, és a stúdió legalább átláthatóan kommunikál, haladást mutat és lehetővé teszi, hogy a tesztelők megosszák tapasztalataikat. Ugyanakkor óvatosságra intenek: „Várd meg a kész terméket. A közösségi finanszírozású MMO-k története tele van be nem tartott ígéretekkel.” Az Ashes of Creation jövője továbbra is bizonytalan, akárcsak a műfaj nagyszabású projektjeibe vetett játékosbizalom.
Forrás: 3djuegos



