A The Witcher 4 csapata óriási kihívással néz szembe – bár nem tipikus iparági probléma, a nyomás kézzelfogható. Philipp Weber, a The Witcher 4 narratív igazgatója kijelentette: szeretnék, ha az új rész is „kötelező RPG” lenne, akárcsak az elődje.
Bár továbbra is az egyik legnagyobb sikerük, a CD Projekt Red érezhetően nehezedik a The Witcher 3 öröksége alatt, miközben új szerepjátékukon dolgoznak. Évek teltével, miután a lengyel stúdió megalkotta minden idők egyik legelismertebb videojátékát, most egyszerre izgalmas és félelmetes feladat előtt állnak: úgy kell elkészíteni a The Witcher 4-et, hogy az előző rész szintjét sehol se adják alább. És bár a projekt belsőleg folyamatosan halad, a felelősök nem titkolják, hogy óriási elvárásoknak kell megfelelniük.
A The Witcher 4 csapata nem akar versengeni a The Witcher 3-mal, inkább tisztelegne előtte
Nem a kritikai visszhang vagy az eladások hajszolása a cél, hanem az a tervezői szemlélet, ami naggyá tette a harmadik részt – mondja Weber. „A The Witcher 3 minden idők egyik legjobb játéka volt. Hogyan lehet ezt felülmúlni?” – teszi fel a kérdést maga a fejlesztő, aki eredetileg küldetéstervezőként dolgozott az alapjátékon és annak kiegészítőin (Hearts of Stone, Blood and Wine).
Weber hangsúlyozza, hogy a csapat célja a The Witcher 3 örökségének méltó folytatása: „Szeretnénk igazságot tenni a The Witcher 3 örökségével azáltal, hogy megtartjuk azt a gondolkodásmódot, ahogyan egy játékot létrehozunk, minden apró részletre figyelünk, és történeteket mesélünk.” A szándék nem a régi recept megismétlése, hanem az egyensúly megtalálása a múlt iránti tisztelet és a valódi megújulás között.
Az adatokra nézve is hatalmas a kihívás: a The Witcher 3 több mint 60 millió példányban kelt el, és a valaha készült egyik legjobb szerepjátéknak tartják. Összetett narratívája, emlékezetes karakterei és mélyen elágazó küldetésrendszere azóta is mércét állít a műfajban. Most a CD Projekt Red-nek saját árnyékával kell szembenéznie, miközben a rajongók elvárják, hogy a folytatás egyszerre legyen hűséges a világhoz és mégis friss élmény.
Habár konkrétumokat a játékmenetről, történetről vagy a megjelenési dátumról még nem árultak el, Weber egyvalamit világossá tett: „Sokan szeretni fogják a The Witcher 4-et, és remélhetőleg ugyanazok, akik szerették a The Witcher 3-at is, mert a filozófiánk változatlan.” A csapat egyedülálló helyzetben van: arany lehetőségük van történelmet írni – de egy klasszikushoz felnőni mindig nehéz feladat.
Forrás: 3djuegos



