A PlayStation végre kimondta az igazat: gondok voltak a legtöbbet kritizált ötletükkel, de a csapat továbbra is kitart a szolgáltatásalapú játékok mellett. Sony szerint a modell jó eredményeket hozott, ezért nem hátrálnak meg a fejlesztéstől.
A PlayStation eddig nem mondhatja el magáról, hogy sikeres lenne a szolgáltatásalapú játékok (GaaS) terén. Bár a japán csapat a Helldivers 2-vel igazi telitalálatot ért el (a játék augusztus 26-án jön Xbox Series-re is), addig a Concord csúfos kudarcot vallott, a Marathon-t pedig határozatlan időre elhalasztották. Ez a hullámzó pálya több játékosból is kritikát váltott ki a Sony stratégiája kapcsán, sőt, maguk a vezetők is elismerték, hogy voltak „problémák” ezen az úton. A vállalat ennek ellenére továbbra is tanulni akar a hibákból, és nem hajlandó feladni ezt az irányt.
Ezt erősítette meg Lin Tao, a Sony pénzügyi igazgatója is, a legutóbbi pénzügyi eredményeket követő Q&A során (forrás: VGC). A beszélgetésen a szakember elismerte, hogy a játékosokat egyáltalán nem győzte meg a szolgáltatásalapú modellel kapcsolatos stratégia, részben a fent említett kudarcok miatt. Mindezek ellenére a PlayStation pozitívan értékeli a modellt. „Tavaly a Concord leállt és törölték; idén a Marathon csúszik, szóval valóban érkeztek negatív hírek” – ismerte el Tao.
„Ha azonban az elmúlt öt évet nézzük, a szolgáltatásalapú játékok szinte nem is léteztek a PlayStation Studiosnál. Most ott van a Helldivers 2, az MLB The Show, a Gran Turismo 7 és a Bungie-féle Destiny 2, így már négy ilyen cím is stabilan hozzájárul az eladásokhoz és a profitokhoz” – folytatta. „Az első negyedévben (2025-2026-os üzleti év) a szolgáltatásalapú játékok aránya kb. 40% volt; egész évre vetítve ez alacsonyabb, valószínűleg 20-30% között.”
„Tehát az átalakulás terén nem minden megy zökkenőmentesen, de hosszú távon, ha megnézzük az elmúlt öt év változásait, világosan látszik az elmozdulás” – tette hozzá Tao. „Természetesen elismerjük, hogy még rengeteg problémánk van, ezért tanulnunk kell a hibáinkból, és biztosítani kell, hogy a szolgáltatásalapú tartalmak bevezetése kevesebb pazarlással és gördülékenyebben történjen.”
A PlayStation jövője a szolgáltatásalapú játékokkal
A Concord körüli komoly ellentétek miatt a PlayStation kénytelen volt átalakítani a jövőbeli projektjeinek menetrendjét. Ennek következményeként 2025 elején két szolgáltatásalapú játékot is töröltek; az egyik állítólag egy új God of War epizód lett volna. Mindezek ellenére a japánok továbbra is tervezik a Fairgames és a már említett Marathon megjelentetését.
Ráadásul a Marathon csúszása példa nélküli változásokat indított el a Bungie-nál. Tao szerint a játékot nem törlik, továbbra is a jelenlegi pénzügyi évben tervezik kiadni (ami 2026. március 31-ig tart). Ugyanakkor a Destiny 2 fejlesztőinek mostantól sokkal kevesebb a függetlenségük, mivel fokozatosan integrálódnak a PlayStation Studios családjába. Végső soron a Marathon válhat Sony szolgáltatásalapú stratégiájának egyik fő pillérévé.
Forrás: 3djuegos



