BioShock 4: „a vásárlóknak nem lesz elég a csak oké minőség!”

A játékot kiadó Take-Two vezérigazgatója magyarázza, miért tart ilyen sokáig az új BioShock-fejlesztés.

 

A BioShock 4-et először 2019-ben erősítette meg a Take-Two, de a fejlesztés nem haladt zökkenőmentesen. A Bloomberg múlt héten arról számolt be, hogy a játék megbukott a legutóbbi fejlesztési értékelésen, ami Kelley Gilmore stúdióvezető távozásához, Hogarth de la Plante kreatív igazgató kiadói pozícióba helyezéséhez, valamint a játék bizonyos részeinek tervezett átdolgozásához vezetett. Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója ugyanakkor az IGN-nek egyértelművé tette, hogy törlésről nincs szó. Azt is hangsúlyozta, hogy a nagy költségvetésű játékok ciklusa egyre hosszabb, mert a fogyasztók minőséget várnak, és ez időigényes.

„Meg fog jelenni. Ezt teljes szívemből, kétség nélkül mondhatom. Voltak hullámvölgyeink az út során. A Cloud Chamberre óriási felelősség hárul a BioShock miatt: Ken Levine öröksége és a korábbi sikerek mércéje nagyon magas. Egyrészt hűnek kell maradnunk a BioShock DNS-éhez, másrészt nagy előrelépést kell felmutatnunk. Ez mindig kihívás. Úgy gondoljuk, meg tudunk vele birkózni, de nem ment simán.

Mindenki tudja, hogy a fogyasztók igényesek – és ez így van jól. Cégként a stratégiánk mindig az volt, hogy a legjobb szórakozást nyújtsuk, nem feltétlenül a legtöbbet. Előfordult, hogy elmaradtunk ettől, de őszintén szólva ritkán. Néhány versenytárs talán későn jött rá, hogy a fogyasztók nem elégednek meg a középszerrel. A ’jó’ az új ’rossz’, a ’nagyszerű’ az új ’nagyszerű’. A célunk, hogy minden kivételes legyen.” – mondta Zelnick.

A Take-Two legnagyobb sorozatai, a Grand Theft Auto és a Red Dead Redemption hosszú fejlesztést igényelnek, de gyakorlatilag páratlan sikert hoztak. A negyedéves jelentés szerint a Grand Theft Auto széria összesen közel 455 millió példánynál jár (ebből 215+ millió a GTA V), míg a Red Dead Redemption több mint 104 milliónál.

Ezek a számok igazolják a türelem értékét, és teret adnak annak, hogy a Take-Two időt szánjon legértékesebb IP-jeire – márpedig a BioShock ilyen.

Forrás: PC Gamer, IGN

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)