A játékot kiadó Take-Two vezérigazgatója magyarázza, miért tart ilyen sokáig az új BioShock-fejlesztés.
A BioShock 4-et először 2019-ben erősítette meg a Take-Two, de a fejlesztés nem haladt zökkenőmentesen. A Bloomberg múlt héten arról számolt be, hogy a játék megbukott a legutóbbi fejlesztési értékelésen, ami Kelley Gilmore stúdióvezető távozásához, Hogarth de la Plante kreatív igazgató kiadói pozícióba helyezéséhez, valamint a játék bizonyos részeinek tervezett átdolgozásához vezetett. Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója ugyanakkor az IGN-nek egyértelművé tette, hogy törlésről nincs szó. Azt is hangsúlyozta, hogy a nagy költségvetésű játékok ciklusa egyre hosszabb, mert a fogyasztók minőséget várnak, és ez időigényes.
„Meg fog jelenni. Ezt teljes szívemből, kétség nélkül mondhatom. Voltak hullámvölgyeink az út során. A Cloud Chamberre óriási felelősség hárul a BioShock miatt: Ken Levine öröksége és a korábbi sikerek mércéje nagyon magas. Egyrészt hűnek kell maradnunk a BioShock DNS-éhez, másrészt nagy előrelépést kell felmutatnunk. Ez mindig kihívás. Úgy gondoljuk, meg tudunk vele birkózni, de nem ment simán.
Mindenki tudja, hogy a fogyasztók igényesek – és ez így van jól. Cégként a stratégiánk mindig az volt, hogy a legjobb szórakozást nyújtsuk, nem feltétlenül a legtöbbet. Előfordult, hogy elmaradtunk ettől, de őszintén szólva ritkán. Néhány versenytárs talán későn jött rá, hogy a fogyasztók nem elégednek meg a középszerrel. A ’jó’ az új ’rossz’, a ’nagyszerű’ az új ’nagyszerű’. A célunk, hogy minden kivételes legyen.” – mondta Zelnick.
A Take-Two legnagyobb sorozatai, a Grand Theft Auto és a Red Dead Redemption hosszú fejlesztést igényelnek, de gyakorlatilag páratlan sikert hoztak. A negyedéves jelentés szerint a Grand Theft Auto széria összesen közel 455 millió példánynál jár (ebből 215+ millió a GTA V), míg a Red Dead Redemption több mint 104 milliónál.
Ezek a számok igazolják a türelem értékét, és teret adnak annak, hogy a Take-Two időt szánjon legértékesebb IP-jeire – márpedig a BioShock ilyen.



