Azaz: a Microsoft után a Sony is hasonló multiplatform stratégia felé kíván lépéseket tenni, így nem csak az élő szolgáltatású (live service) címek lesznek ott az Xboxon.
A Sony közzétette a negyedéves pénzügyi eredményeit. Ennek alapján írtuk a minap, hogy a PlayStation 5-ből eddig 80,3 millió példányt szállítottak 2025 június végéig a boltokba. A teljes Game and Network Services (G&NS) szegmens 8%-os éves növekedést regisztrált, 936,5 milliárd yen (6,35 milliárd dollár) értékesítéssel, elsősorban a külsős (third-party) játékok értékesítésének növekedése miatt, amelyet részben ellensúlyozott a devizaárfolyamok negatív hatása. A közelmúltbeli erős felhasználói elkötelezettségi trend következtében a Sony kissé felfelé módosította a 2025-ös pénzügyi évre vonatkozó értékesítési előrejelzését az előzőhöz képest 4 billió 320 milliárd yenre (29,31 milliárd dollárra), valamint az üzemi eredmény előrejelzését 4%-kal, 500 milliárd yenre (3,39 milliárd dollárra). A negyedév teljes játékideje is 6%-kal nőtt az előző évhez képest.
A Sony azt is közölte, hogy az üzleti eredmény körülbelül 2,3x-ára nőtt az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 148 milliárd yent (1 milliárd dollárt), ami új negyedéves rekordot jelent a szegmensben. Ez elsősorban a third-party játékok értékesítésének növekedésének és a hálózati szolgáltatások bevételeinek emelkedésének köszönhető. De a legérdekesebb információ, legalábbis a játékosok számára, a befektetőkkel folytatott kérdések és válaszok során hangzott el, amikor Hayakawa Sadahiko, a Sony pénzügyi és befektetői kapcsolattartásért felelős alelnöke elmondta: „A játékiparban elmozdulunk a hardverközpontú üzleti modelltől egy olyan platform üzleti modell felé, amely bővíti a közösséget és növeli az elkötelezettséget.”
Ez összhangban van a nemrégiben felfedezett (és általunk is említett), multiplatform és fiókkezelésért felelős vezető pozícióra vonatkozó álláshirdetéssel, amely arra utalt, hogy a Sony még több játékot hoz majd nemcsak PC-re, hanem Xbox és Nintendo platformokra is, annak érdekében, hogy növelje a PlayStation felhasználók számát (azokat a nehezen megfogható havi aktív felhasználókat, vagy angol rövidítéssel élve MAU-kat).
Ha egy ilyen modellváltás beigazolódna, akkor csak a Nintendo fejlesztene kizárólagosan a saját hardverére, ami lényegében a konzolháborúk végét jelentené.



