Aki reménykedett egy felújított Dragon Age-trilógiában, jobb, ha elfelejti: Mark Darrah elmondása szerint az Electronic Arts több alkalommal is visszautasította a BioWare tervét, hogy a klasszikus RPG-k új kiadásban térjenek vissza.
A Dragon Age azon RPG-sorozatok egyike, amely egy teljes generációt formált a döntéshozatal, az emlékezetes karakterek és a stratégiai gondolkodást igénylő harcrendszer egyedi elegyével. Sok rajongó számára óriási élmény lenne Thedas világába visszatérni feljavított grafikával, modern irányítással és apró kényelmi fejlesztésekkel. A Mass Effect Legendary Edition sikere bizonyította, hogy egy Dragon Age-trilógia remaster a veteránok és az új játékosok körében is nagy érdeklődésre tarthatna számot.
Az EA elutasította a Dragon Age felújítását
Nyílt titok, hogy a közösség szívesen újraélné a Dragon Age: Origins, a Dragon Age II és a 2014-es Év Játéka díjat nyert Dragon Age: Inquisition történetét egy végleges kiadásban, modern grafikával és irányítással. Mark Darrah a MrMattyPlays-nek adott interjúban elárulta, hogy a BioWare többször is megpróbálta tető alá hozni a Mass Effect Legendary Edition mintájára készült remaster-trilógiát, de az Electronic Arts mindannyiszor elutasította a javaslatot.
A stúdió még egy újrabrandelési ötlettel is előállt, amelyben a három felújított játékot egyetlen hatalmas csomagban adták volna ki The Champions’s Trilogy címmel (forrás: The Gamer). A BioWare többféle lehetőséget is mérlegelt, hogy „az Originst a jelenbe hozza”, köztük egy remake-et, amely végül nem valósult meg. A korábbi producer hozzátette: „Egy sikeres remaster jó belépő lenne a Dragon Age-sorozat újraindításához, de az EA nem mutat hajlandóságot az ilyen projektek finanszírozására.”
Ráadásul a Dragon Age felújítása technikai kihívásokkal is járna a részek közötti eltérő motorok és dizájnok miatt. „Alig húsz ember van a csapatban, aki tudja használni az Eclipse motort” – mondta Darrah, így a projekt komoly belső erőforrásokat igényelne. Vagyis a rajongók egy ideig ne számítsanak új Dragon Age-megjelenésre.
„Nem jöttek ki egymással.” Bár ikonikus RPG-ket készítettek, a BioWare belső működése korántsem volt idilli, amit a Dragon Age– és a Mass Effect-csapat közötti kapcsolat is bizonyít.
Tovább rontja a helyzetet, hogy a Dragon Age: The Veilguard nem hozta az EA elvárásait, ami a BioWare leépítéséhez vezetett. Jelenleg a stúdió kevesebb mint száz fővel dolgozik a Mass Effect 5-ön, miközben a sci-fi RPG tévésorozat-változata is készül az Amazonnál, a sikeres Fallout adaptáció csapatával.
Forrás: 3djuegos



