Végre elkezdődik a PlayStation 5 generációja?

Egy nagyobb, népszerűbb játék hamarosan maga mögött hagyja a 2013-ban megjelent PlayStation 4-et, így lassan tényleg generációváltás történik.

 

Már beszámoltunk arról, hogy a MiHoYo játéka, a Genshin Impact be fogja fejezni a PlayStation 4 támogatását (és a PC-s rendszerigény is emelkedik), azaz a gacha játékot hamarosan már csak PlayStation 5-ön érhetjük el. Ez a lépés pedig egy dolgot felfest nekünk: azzal, hogy ha egy ekkora kaliberű játék dönt úgy, hogy az egyik legtöbb eladással rendelkező konzolt ejti, akkor a kurrens-gen hardverek, vagy legalábbis a PlayStation 5 felhasználói bázisa kellően nagy ahhoz, hogy elkezdjenek arra koncentrálni. Ezzel pedig látványra (felbontás, frame rate, vizuális effektek) erősödhet az addig cross-gen projekt, mert már nem lesz visszahúzó erőként ott a PlayStation 4 (ergo nem kell erre skálázni).

Miután a PlayStation 5-ből június 30-ával bezárólag 80,3 millió példányt szállítottak ki a boltokba, nem meglepő, hogy az élő szolgáltatású (live service) játékok fejlesztői végre készen állnak arra, hogy maguk mögött hagyják a korábbi konzolgenerációt. Azonban a jelenlegi konzolgeneráció végre megérdemelt sikere lehet, hogy csak rövid ideig tart, mivel számos pletyka kering a Sony és a Microsoft next-gen rendszereiről, amelyek a következő pár évben jöhetnek (feltehetőleg kicsivel több mint két év múlva, 2027-ben, ami logikusnak tűnik, ugyanis általában 7 évente szoktak az új konzolok megjelenni).

Ezeknek a pletykáknak megfelelően mind a PlayStation 6, mind az új Xbox egyfajta változást jelent majd mindkét gyártó számára, mivel a Sony állítólag 4K/120 FPS-es gépet kíván létrehozni alacsony költségek mellett, míg a Microsoft a Magnus APU által kínált rugalmasságot kívánja kihasználni, hogy szélesebb körben kínáljon rendszereket, amelyek nem feltétlenül versenyeznek a hagyományos konzolokkal, hanem a játékra alkalmas PC-kkel.

Így, ennyi kihívás közepette, úgy tűnik, hogy a játékok a jövőben jelentősen megváltoznak, és még a konzolgenerációk és a generációk közötti átmeneti időszakok fogalma is a múlté válhat.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)