Egy tanulmány szerint a Z generáció sokkal kevesebbet költ játékokra!

A Circana (korábban NPD Group) júniusi felmérése szerint az idősebb korosztályok nagyobb hajlandóságot mutatnak a pénztárca megnyitására.

 

A fiatalok annyira szűkösen élnek, hogy még a játékok is túl drágák számukra. A Circana tanulmánya szerint a 18–24 évesek kiadásai 2025 januárja és áprilisa között 13%-kal csökkentek az előző évhez képest. A játékvásárlás különösen nagy visszaesést szenvedett: közel 25%-kal csökkent, ahogyan azt a Circana elemzőjének, Mat Piscatellának a BlueSky-on megosztott diagramja is mutatja. A kontextus érdekében Piscatella egy másik grafikont is megosztott, amely összehasonlítja a Z generáció kiadásainak csökkenését az idősebb generációk kiadásainak változásával. A különbség drámai. Míg az idősebb generációk kiadásai kevesebb mint 5%-kal csökkentek, a Z generáció kiadásai zuhanórepülésben vannak.

Ez egy nagyobb trend része, amely a Z generációt egyszerre sújtó kedvezőtlen gazdasági tényezők (a nehéz munkaerőpiac, a diákhitelek és az emelkedő árak) kombinációja eredménye. Ahogy Piscatella a BlueSky-n megjegyezte, a fiatalok alól nem csak a szőnyeget húzzák ki, hanem azt el is égetik, miközben még rajta állnak. A játékiparban tapasztalható áremelkedés valószínűleg csak tovább ront a helyzeten. Ha a fiatal felnőtteknek már most is nehéz megindokolniuk a játékvásárlást, akkor az, hogy a AAA játékok 70–80 dollárért (28/32 ezer forintért) vásárolhatóak meg, nem fog segíteni. Ugyanez vonatkozik a konzolokra és a PC-s alkatrészekre is, amelyek egyre drágulnak.

Ez nem jelenti azt, hogy a fiatalok már nem játszanak játékokkal (hiszen főleg nekik szólnak). Márciusban a játékosok 28%-a 18–29 éves volt. A Z generáció továbbra is a játékosok jelentős részét képezi, csak kevesebb pénzt költenek, és valószínűleg inkább az ingyenes játékokat választják, olcsóbb indie címeket vesznek, vagy várnak az akciókra. Az olcsóbb, kooperatív játékokra összpontosító friendslop játékok (nem teljesen tökéletes, de barátokkal szórakoztató címek; pl. Peak, Repo, Lethal Company) felemelkedése is a kor jelképe lehet. Ezek megfizethetőek (10 dollárért, vagy olcsóbban kaphatóak), és lehetőséget nyújtanak a játékosoknak, hogy társasági életet éljenek és együtt szórakozzanak anélkül, hogy el kellene menniük valahova vagy sok pénzt kellene költeniük.

A legtöbb friendslop játékhoz nem is kell különösebben erős PC, ami tovább csökkenti a belépési küszöböt…

Circana/Mat Piscatella grafikon: Gen Z játékköltések változása

Forrás: PCGamer, Bsky #1, Bsky #2, Bsky #3

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)