A Hangar 13 játéka egy szempontból a Bethesda Game Studios (BGS) megoldását követi, de jobban tenné, ha nem így tenne. A Starfield 2023-as megjelenése óta a BGS ambiciózus űrutazós játéka nem hozta a sokak által várt sikert, folyamatos kritikát kapva üres világa és újrajátszhatóságának hiánya miatt. Ezt tetézik a fájdalmasan lassú betöltési idők.
A Starfield tele van töltőképernyőkkel, és egy olyan játéknál, ahol órákon át kell felfedezni a világot, ez gyorsan unalmassá válik. Amint belépünk a játékba, egy töltőképernyő fogad, ami megtöri a lendületet. A BGS eredetileg évente tervezett bővítéseket, de az első DLC, a Shattered Space vegyes fogadtatása után még nem jelentették be a másodikat (pletykák szerint Starborn lesz a címe).
A Mafia: The Old Country betöltési ideje közel sem olyan hosszú, mint a Starfieldé, de a történet során a töltőpontok hihetetlenül gyakran jelennek meg, megtörve a narratívát. Ez két különböző okból frusztráló: a Starfieldben a töltőképernyők az open world érzetet korlátozzák, míg a Mafiában a történet folyamatosságát akasztják meg.
Ez jól mutatja, hogyan hathat a betöltési idő két teljesen eltérő játékra hasonló módon. Bár a játékok rengeteget fejlődtek az évek során, a töltési idők még mindig megakadályozhatják, hogy egy jó játék igazán nagyszerű legyen. A Mafia legerősebb eleme a sztori, és ha a játékos teljesen belemerül, a sok töltögetés különösen idegesítő. Bár a két játék betöltési ideje hasonló, a technológia eltér: a Starfield a Creation Engine 2-t, a Mafia az Unreal Engine 5-öt használja.
És mindez ilyen hosszú még gyors NVMe SSD-ken is. El lehet képzelni, milyen lenne SATA SSD-n vagy ne adj’ Isten HDD-n…
Forrás: GameRant



