A Krafton és a játékot fejlesztő Unknown Worlds alapítói közötti pereskedés újabb fokozatra kapcsolt a minap.
A Subnautica 2 fejlesztőjének, az Unknown Worldsnak a tulajdonosa, a Krafton válaszolt a stúdió társalapítóinak perére, megerősítve azokat az állításokat, miszerint Charlie Cleveland és Max McGuire elhagyták pozíciójukat a stúdióban, és hogy távollétük már 2023 júliusától negatív hatással volt a Subnautica 2 fejlesztőcsapatára. Charlie Cleveland, Max McGuire és Ted Gill (az eredeti Subnautica alkotói, illetve az Unknown Worlds társalapítói) beperelték korábbi munkaadójukat, miután a Krafton mindhármukat elbocsátotta, és a Subnautica 2 eredeti 2025-ös megjelenési dátumát 2026-ra halasztotta. A perhez vezető események sorát itt találhatod pontokba szedve.
A Krafton által a Cleveland, McGuire, Gill és a Krafton közötti nyilvános vita kezdete óta hangoztatott kulcsfontosságú elem az a Krafton állítása, hogy a társalapítók valójában egyáltalán nem dolgoztak a Subnautica 2-n, és a vállalat tegnap közzétett válaszában a Krafton még tovább próbálja hangsúlyozni ezt a pontot, azt állítva, hogy miután sikeresen megvásárolta az Unknown Worlds-t, Cleveland és McGuire elvették a vásárlásból származó bevételeiket, és gyorsan elvesztették érdeklődésüket a Subnautica 2 fejlesztése iránt.
„Cleveland és McGuire feladták stúdiószintű játékrendezői és műszaki igazgatói pozíciójukat, hogy személyes szenvedélyüknek szentelhessék magukat, és teljesen felhagytak az Unknown Worlds számára történő játékfejlesztéssel. Gill, aki maradt, inkább arra koncentrált, hogy operatív ellenőrzési jogkörét kihasználva maximalizálja az eredményfüggő kifizetést, mintsem egy sikeres játék fejlesztésére.” – írta a Krafton.
A beadvány azt is állítja, hogy Cleveland különösen azért hagyta ott játékfejlesztői karrierjét, hogy filmkészítéssel foglalkozzon, ami egy másik pont, amit a Krafton már korábban is felvetett. A kiadó azt is állítja, hogy két hónappal azelőtt, hogy Cleveland, McGuire és Gill kijelentették, hogy a játék készen áll a korai hozzáférésű megjelenésre, a Subnautica 2 fejlesztési vezetője azt mondta, hogy a játék korai hozzáférésének első szakasza kb. 12%-a lesz a tervezett 1.0-s terjedelemnek, és hogy a vezető viccelődve megjegyezte, hogy a játék a jelenlegi ütemben 30 évig fog fejlesztés alatt állni.
A Cleveland és McGuire távozásával kapcsolatos állítását alátámasztandó, a Krafton azt állítja, hogy a két társalapító nem volt hajlandó visszatérni játékrendezői és műszaki igazgatói pozíciójába, és hogy Gill még azt is kijelentette, hogy nincs visszaút egy olyan munkához, ami nem volt az övék. Ezt követően a Krafton egy állítólag Clevelandtől származó nyilatkozatot is közzétett, amelyben Cleveland elismeri, hogy a Subnautica 2 fejlesztése azzal a szándékkal indult, hogy az Unknown Worlds fiatalabb generációs fejlesztői vegyék át a folytatás irányítását, és hogy ő már az elejétől tudta, hogy nem ő fogja vezetni azt a csapatot.
Jelenleg a vita arra vezethető vissza, hogy mindkét fél olyan állításokat szór a másikra, amelyekről még nem tudhatjuk, hogy teljesen igazak-e. Bárhogy is alakuljon, érdekes lesz látni, hogyan végződik ez a vita…



