Ha még meg tudod tenni: jobban tennéd, ha nem frissítenéd a Wuchangot: a soulslike RPG legújabb frissítése nemcsak a játékmenetet írta át, hanem a történet egyes kulcsmomentumait is, mivel bizonyos ellenfeleket most már nem lehet megölni – sokak szerint a kínai nacionalista csoportok nyomására.
Nem ritka, hogy egy játék remek rajtot vesz, majd egy-egy frissítés után a rajongók haragjának kereszttüzébe kerül. A Wuchang: Fallen Feathers is ebbe a csapdába esett. A három hete megjelent soulslike augusztus 12-én kapta meg az 1.5-ös verziószámú frissítést, amely elvileg a hibák javítását és a játékosok panaszainak enyhítését célozta. Ehelyett viszont a közösséget még inkább felháborította, mivel a Leenzee stúdió olyan radikális narratív módosításokat eszközölt, amelyek több kulcsszereplő sorsát is megváltoztatták – sokak szerint cenzúrával felérő beavatkozásként.
nvm the fight just unlocked for me 🗿 https://t.co/M031JNh2bo
— 𝙽𝙰𝚉𝙰𝚁 𒉭 E33 | Overture (@nazar1328) August 12, 2025
Történelmi alakok többé nem halhatnak meg a játékban
Aki még nem próbálta: a Wuchang bár fantasy, fiktív világban játszódik, mégis a kínai Ming-dinasztia végének korszakában, amely rendkívül fontos történelmi és kulturális jelentőséggel bír. A játékban számos ellenfél valós történelmi alakokról mintázott, és itt kezdődnek a gondok. Az új verzióban ugyanis ezek a főellenfelek és NPC-k már nem halnak meg a harc végén, csupán „kimerülnek”, és térdre rogyva, de életben maradnak. A változtatás kiterjed a korábban ellenséges katonákra és civilekre is. Mindez jelentősen csökkentette például a 4. fejezet nehézségét, amely most már nevetségesen könnyűnek érződik sok játékos szerint.
Lance McDonald, a FromSoftware-játékok körüli közösség ismert alakja azt állítja, hogy az egyik főellenfél a harc után egyszerűen csak „mozdulatlanul áll”. Más játékosok is hasonló furcsaságokról számoltak be, amelyek szerintük ellentmondanak annak, amit a fejlesztők eredetileg szerettek volna közvetíteni.
Nem hivatalos, de valószínű: politikai nyomás miatt történt
A változtatást nemcsak a játékmenet átalakulása miatt éri kritika, hanem azért is, mert teljesen megváltoztatja a történet hangulatát és logikáját. Olyan főellenfelek, akiknek korábban a halála komoly érzelmi súlyt hordozott, most üres frázisokat mondanak. Például: „Nem állok az utadba, de akik utánam jönnek, szörnyként fognak bánni veled” – idézik most a játékbeli Ming tábornokot. A közösségi médiában és fórumokon sokan azzal vádolják a Leenzee csapatát, hogy engedett egy szűk kínai nacionalista csoport nyomásának, amely nem nézte jó szemmel bizonyos történelmi személyek ábrázolását. Mások ezt túlzásnak tartják.
A botrány a hivatalos felületekre is átterjedt: a játék subredditjén eltűntek az erről szóló bejegyzések, így a vita más platformokra kényszerült. Vannak, akik azt követelik, hogy a játékos dönthessen a karakterek sorsáról, míg mások örülnek, hogy még a frissítés előtt fejezték be a játékot – szerintük a cenzúra örökre megváltoztatta az élményt.
Pedig az 1.5-ös frissítés hozott hasznos újításokat is: például gyorsabb gyógyulást, illetve a jövőbeni fejlesztések előkészítéseként a bossokhoz közeli újraéledési pontokat. Ezek azonban szinte teljesen háttérbe szorultak a történeti változtatások miatt, amelyek sokak szerint kiölték a játék egyik legintenzívebb fejezetének szellemét.
Forrás: 3djuegos



