Elsőre nem tűnt fel, de a PC-re megjelent Stellar Blade és a Lies of P megmutattak valamit, amit eddig nem láttunk: Dél-Korea beindította a gépezetet, és egyre közelebb kerül ahhoz, hogy meghatározó szereplő legyen a konzolos játékiparban.
Lehet, hogy nem kap elég figyelmet, pedig van egy ország, amely minden eddiginél nagyobb lendületet vesz a videojáték-iparban – és ebben a Lies of P és a Stellar Blade játszották a kulcsszerepet. Dél-Koreát eddig főleg a gacha és MMO műfajokkal azonosítottuk, nem pedig olyan történetvezérelt, játékmenet-alapú konzolos címekkel, mint amilyenekkel most előálltak. Pont, mint Kínában a Black Myth: Wukong esetében, most Dél-Koreában is észlelhető a fordulat.
Dél-Korea a reflektorfénybe lép
A Stellar Blade PC-s megjelenése egyértelműen jelezte, amire sokan eddig nem figyeltek. A Shift Up játéka három nap alatt több mint egymillió példányt adott el Steamen, miközben PS5-ön ugyanez az eredmény két hónap alatt jött össze – mára több mint hárommillió példánynál jár a két platform együttvéve. A játék csúcsidőben közel 200 ezer egyidejű játékossal futott, ami két-ötszöröse más Sony-játékok PC-s statisztikáinak. A fejlesztőstúdió a PS5-ös siker után optimalizálással és új tartalmakkal segítette a PC-s verzió növekedését.
De nem csak a Stellar Blade az egyetlen példa: a Lies of P az egyik legjobb, nem-FromSoftware által fejlesztett soulslike címmé vált, és az Overture DLC tovább erősítette a Neowiz stúdió pozícióját. A folytatáson már dolgoznak. Eközben a The First Berserker: Khazan fejlesztői is bebizonyították, hogy értenek a soulslike stílushoz, még ha a játék nem is ért el akkora sikert, mint remélték.
Ez a lendület nem elszigetelt eset, hanem egy hullám része. Nemrég jelentették be a Woochi the Wayfarer című AAA akciójátékot a Nexon gondozásában, amely koreai mitológiára épül. Eközben a Krafton életszimulátora, az InZoi is PS5-megjelenést kap 2026-ban, PC-n pedig minden frissítéssel bővül. A Pearl Abyss pár napja halasztotta el a Crimson Desert megjelenését 2025 elejére, lokalizációs és minősítési okok miatt – de már most láthatunk belőle egy 13 perces gameplay videót.
Ezek a címek azt mutatják, hogy Dél-Korea már nem csak az online és mobilpiacot uralja, hanem komolyan versenyre akar kelni Japánnal és más ázsiai országokkal az egyjátékos, történetorientált konzolos játékok terén is. Daniel Ahmad, a Niko Partners elemzője szerint az ország AAA fejlesztései robbanásszerű növekedés előtt állnak.
„A koreai videojáték-piac 2024-ben stagnált, a növekedési kilátások szűkültek. Ez arra ösztönözte a hagyományosan MMORPG szolgáltatásokban jeleskedő koreai cégeket, hogy új földrajzi területeket, műfajokat és üzleti modelleket fedezzenek fel, beleértve a globális piacra szánt prémium egyjátékos címeket is,” mondta Ahmad (via Eurogamer).
„Bár a fő cél a nemzetközi növekedés, a helyi piacot is szeretnék újraéleszteni olyan címekkel, amelyek képesek kihívást jelenteni az MMO-k, MOBA-k és shooterek dominanciájára. A koreai cégek emellett intenzívebben fektetnek be globális stúdiókba és fejlődő piacokba, hogy olyan kiadói katalógust építsenek, amely világszerte versenyképes.” Ráadásul a koreai kormány is több millió dollárt fektet az ilyen típusú játékok fejlesztésébe.
A PC a kulcs, a konzol a jövő
Már készül a Stellar Blade folytatása, amely a történetmesélésben is előrelépést ígér. A Lies of P és a Stellar Blade második része már készülőben van, így Dél-Korea könnyen lehet a következő évek globális játékpiaci sztárja. A Pinokkió-soulslike rendezője elmondta, hogy a céljuk egy magas minőségű, egyjátékos akciójáték létrehozása volt, és mivel a koreai eladások nem bizonyultak elégnek, már a kezdetektől jelentős erőforrásokat fektettek be a marketingbe, lokalizációba és gyártásba is.
Ebben a stratégiában a PC kulcsszerepet játszik a bevétel növelésében. A Shift Up szerint a Stellar Blade PS5-ös eladásainak csupán 5%-a származott Koreából, és a konzolpiac önmagában nem nő elég gyorsan – ezért volt szükség a PC-s terjeszkedésre. Ha ez a formula továbbra is működik, Dél-Korea elsőrangú kreatív központtá válhat. És ha már Kínát említjük: ott a Black Myth: Wukong tükörként szolgál, hiszen a kiadók gőzerővel fektetnek be stúdiókba, hogy világszerte forgalmazzák a játékaikat. A Phantom Blade Zero, Where Winds Meet, Tides of Annihilation, Wuchang: Fallen Feathers – és még sok más – mind ennek a trendnek a részei. Dél-Korea most követi őket – és fel is zárkózik.
Forrás: 3djuegos



