Kirby újra versenybe száll, de most minden másképp működik

A Nintendo pontosan tudja, hogy hatalmas kihívás előtt áll, de magabiztosan állítja: a Mario Kart: World sikere nem fogja elhomályosítani az új Kirby Air Riders premierjét. A cég részletesen bemutatta, mire számíthatunk a következő nagy Switch 2-exkluzív játékban, amely november 20-án érkezik.

 

A Nintendo Switch 2 példátlan rajtot vett. A legfrissebb hivatalos adatok szerint a hibrid konzolból június 30-ig 5,82 millió darab kelt el, és ezek túlnyomó többsége a Mario Kart: World csomaghoz köthető. Magyarán több ezer játékos kezdte a kiotóiak új generációját a videojáték-ipar legkaotikusabb versenycímével. Bár úgy tűnhet, ennyi bőven elég a versenyműfajra, a Nintendo nem ismer félelmet, és most a Kirby Air Riders-szel bővíti a Switch 2-exkluzívok kínálatát. Masahiro Sakurai szerint a játék egészen más élményt nyújt majd, mint a legutóbbi Mario Kart.

Kirbyt magát is Sakurainak köszönhetjük, így senkit sem lepett meg, hogy a Super Smash Bros. atyja újra visszatér a játékfejlesztéshez, hogy a Kirby Air Riders-t rendezze. A Nintendo Direct során a szakember egy kulcskérdésre válaszolt: van-e értelme egy újabb versenyjátéknak, miközben a Mario Kart: World továbbra is tarol? A válasz: igen. Sakurai szerint a Kirby Air Riders nem versenyezni akar a Mario Karttal, mert „a játék valódi vonzereje nem a versenyzésben rejlik.”

És valóban, ahogy a Directen is bemutatták, a Kirby Air Riders irányítása gyökeresen eltér attól, amit a Mario Kart-sorozatban megszokhattunk. Először is: a járművek (különféle tulajdonságokkal rendelkező csillagok) automatikusan gyorsítanak, a játékosnak nem kell gombot nyomva tartania az előrehaladáshoz. A lényeg a bármikor aktiválható gyorsítás kezelése, valamint a vezetők speciális képességeinek kihasználása – beleértve természetesen Kirby híres erejét is, amellyel ellenfelei képességeit másolja. Ez is jelentős eltérés a GameCube-os Kirby Air Ride-hoz képest, ahol csak Kirbyvel, Meta Knighttal és Dedede királlyal lehetett játszani. Az új rész viszont sokkal több karaktert kínál, köztük a debütáló Starmant is.

A járművek terén is bővült a választék. A játékosok nemcsak pilótát, hanem különféle csillagokat és motorokat is választhatnak a Kirby Air Riders színes pályáihoz. Van, amelyik extrém gyorsítást kínál, mások üzemanyaggal működnek (!), sőt akad olyan csillag is, amely kizárólag egyenes vonalban képes mozogni. Furcsa, de valóban létezik.

És ezzel még nincs vége: a Nintendo Switch 2-exkluzív nem csak az őrült futamokról szól (maximum hat játékossal, tehát nem Mario Kart-méretű káosszal), hanem nagy hangsúlyt fektet egy Urban Trials nevű játékmódra is, ahol minijátékok, kihívások, játékosok közötti összecsapások, véletlenszerű események és váratlan fordulatok színesítik az élményt. Óriás ellenségek jelenhetnek meg, meteorok csapódnak a pályára, titkos szobák nyílnak meg – minden arra szolgál, hogy folyamatosan mozgásban tartsa a játékmenetet.

A Nintendo kérte fel Sakurait, hogy készítsen egy új Kirby-versenyjátékot.

És ami a legérdekesebb: a Kirby Air Riders nem csak azért létezik, mert Sakurai vissza akart térni a GameCube-os versenyjáték világához, hanem azért is, mert maga a Nintendo akarta újjáéleszteni a szériát. A Nintendo Direct szerint két kulcsfigura kérte fel a rendezőt, még akkor, amikor épp a Super Smash Bros. Ultimate utáni frissítéseken dolgozott.

„Talán azon tűnődtök, miért kezdtem el egy új Kirby Air Ride játékon dolgozni… [Shinya] Takahashi, a Nintendo szoftverfejlesztési igazgatója, és [Satoshi] Mitsuhara, a HAL Laboratory akkori elnöke erősen javasolták.” – mondta Sakurai. „Akkoriban még a Smash DLC-n dolgoztam, és nem tudtam rögtön belevágni. De villámgyorsan összeállítottam egy javaslatot.”

A Nintendo és Sakurai tehát mindent bevetett: a Kirby Air Riders november 20-án jelenik meg a Nintendo Switch 2-exkluzívok sorában. Hogy mennyire lesz sikeres a Mario Kart: World árnyékában, az még kérdés, de egy biztos: a Nintendo komoly tétként tekint a kis rózsaszín gömb új kalandjára.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)