A Nexon játékosai mesterséges intelligencia által generált reklámokra lettek figyelmesek a TikTokon – a cég pedig bocsánatkérés helyett csak egy vizsgálatot indított, miután egy streamer azt állította, képmását engedély nélkül használták fel.
A Nexon közölte, hogy vizsgálatot indított, miután a The First Descendant játékosai több, láthatóan mesterséges intelligenciával generált hirdetést is észleltek a TikTokon – ezek közül az egyik egy streamer arcképét is felhasználta az ő engedélye nélkül. A fejlesztő/kiadó ezt követően adott ki nyilatkozatot, miután a Redditen iHardlyTriHard egy virális bejegyzésben összeválogatott négy MI által generált hirdetést, amelyeket alig 10-15 perc TikTok böngészés után talált meg a „For You” ajánlások között. A közlemény azonban nem tartalmazott közvetlen bocsánatkérést az MI-reklámokkal kapcsolatban.
The AI ads are worse than you think
byu/iHardlyTriHard inTheFirstDescendant
„Szeretnénk tájékoztatni benneteket a TikTok Creative Challenge kreatívok számára szervezett programunk működésében azonosított bizonyos szabálytalanságokról. A Season 3: Breakthrough marketingkampányunk részeként nemrégiben Creative Challenge programot indítottunk a TikTok-kreatívosok számára, amelynek keretében önkéntesen beküldhetik tartalmaikat, hogy azokat reklámanyagként felhasználjuk. Az összes beküldött videót a TikTok rendszere ellenőrzi, hogy nem sérti-e a szerzői jogokat, mielőtt reklámtartalomként jóváhagyják.
Ugyanakkor tudomásunkra jutott, hogy egyes beküldött videók elkészítésének körülményei nem tűnnek megfelelőnek. Ezért a TikTokkal közösen alapos vizsgálatot folytatunk a tények megállapítása érdekében. Elnézést kérünk a késedelmes értesítésért, mivel a vizsgálat a vártnál hosszabb ideig tart. Az ellenőrzés befejezése után haladéktalanul hivatalos értesítésben tájékoztatunk benneteket a fejleményekről. Köszönjük türelmeteket és megértéseteket.”
A dél-koreai cég ugyanakkor továbbra sem reagált DanieltheDemon állításaira, aki szerint az ő képmását a beleegyezése nélkül használták fel The First Descendant reklámanyagokban – ezekről néhány napja mi is beszámoltunk. A helyzet különösen érdekes, mivel a Nexon válasza sokak szerint inkább PR-kijelentésnek tűnik, mint valódi felelősségvállalásnak. Ha az lett volna, egyszerűen elnézést kértek volna a reklámokért – de ez nem történt meg.
Úgyhogy ennek az ügynek itt még biztosan nincs vége…
Forrás: Gamesindustry, Twitter



