Fotorealisztikus grafikával és a Metal Gear Solid szellemiségével a Black State nemcsak nosztalgiát kelt, hanem meg is mutatta magát az egyik legígéretesebb lopakodós-akciójátékként az NVIDIA eseményén, ahol lehetőségünk volt kipróbálni.
A PS2-korszak óta sokat változott az akció–lopakodós műfaj világa. A Metal Gear és a Splinter Cell sorozatok fénykorától mára eltűnt a műfaj két oszlopa: Snake pihen, Sam Fisher pedig régóta eltűnt. A trón tehát üresen áll – és a Black State máris bejelentkezett érte.
A Motion Blur csapata által fejlesztett játék nem titkoltan merít Hideo Kojima örökségéből, és olyan játékélményt kínál, amely ötvözi a mozikra jellemző látványvilágot, a lopakodást és a játékos szabadságát. A Gamescom 2025-ön kipróbálhattuk a játék rövid, de látványos demóját, amely alapján egyértelmű: a műfaj kedvelőinek érdemes lesz odafigyelni rá.
Akció, lopakodás és vérfröccsenés
A játék főhőse egy elit katona, akit egy titokzatos csoport, az Architects toboroz egy világvégét megelőzni kívánó küldetésre. A Black State története erősen sci-fi hangvételű, időutazással, futurisztikus kütyükkel és technológiával, amelyek segítségével az ellenség legyőzhető.
Már az első pillanatban szembeötlő, hogy a játék egyik fő vonzereje a fotorealisztikus látványvilág. Bár a demó egy kicsi, zárt helyszínen játszódott, és a játék még messze van a végleges verziótól, már most is elképesztően részletes a textúrázás, a világítás, az animációk és a képi effektek – mindezt az NVIDIA gépein futtatva, gördülékenyen és stabilan.
Ugyanakkor az Unreal Engine 5-öt használó játékok sokaságához hasonlóan itt is érezhető egyfajta sablonosság az art direction terén. Ugyanakkor vannak mókás részletek, például egy tál gyümölcs, amelyből egyesével lehet kilőni a gyümölcsöket, csakhogy megmutassa, mire képes a motor.
A játékmenet tekintetében a Black State klasszikus, de szórakoztató megoldásokat kínál. A lopakodás már a tutorialban előkerül: van szkenner az ellenségek detektálására, fedezékhasználat, lopakodó kivégzések, sőt, még a holttestek eltüntetésére is van egy ötletes megoldás. Itt nem kell testeket vonszolni: egy gömb alakú szerkezettel egyszerűen porrá lehet őket robbantani – kicsit futurisztikusabb, de ugyanolyan hatékony, mint amit a Metal Gear Solid V alkalmazott.
A demó egy havas katonai bázison játszódott, ahol pár percenként rakéták indultak, füstbe borítva a környezetet. A lopakodós lehetőségek viszont némileg korlátozottak voltak: nem lehetett nyomokat hagyni, szűk helyekre elbújni vagy átjárókon átkúszni. Az akció azonban jóval szabadabbnak tűnt: a fegyverarzenál lenyűgöző volt, és a játék bátran buzdított arra, hogy próbáljuk ki az összes technológiai játékát.
A lövedékek hatása brutális: lábak, karok, koponyadarabok szálltak szanaszét, és ezt még tovább fokozta a látványos bullet time, amit bármikor aktiválni lehetett. Volt pisztoly, puska, sörétes, sőt, olyan is, amely konkrétan felrobbantotta az ellenséget. A Black State annyira túlzóan erőszakos, hogy már szórakoztató.
Kaptunk még különféle kütyüket is: mérgezőgáz-gránátot, sokkolót, robbanószert. Az emberi ellenfelek jól taktikáztak, de voltak robotikus ellenfelek is – nehezebbek, de élvezetesebbek. Ha nem lett volna God Mode a demóban, aligha éltük volna túl. A végleges verzió valószínűleg jobban fogja ösztönözni a lopakodást.
És akkor ott a játék időutazós sci-fi komponense: a zárt ajtók más dimenziókba, különböző idősíkokra repíthetnek át minket. Ebből a demóban csak néhány példát láttunk, de ha ezt jól építik be, sokféleséget vihet a pályák felépítésébe is.
Végül: a Black State ambíciója vitathatatlan. A készítők egyelőre nem tudtak pontos megjelenési dátumot mondani, mivel a fejlesztés korai szakaszában tart. Ha azonban az akciós rész legalább olyan változatos és élvezetes lesz, mint amit láttunk, a lopakodós–akciójátékok új korszakát hozhatja el.
Forrás: 3djuegos



