Indiana Jones hajkoronája mostantól szebb lesz, mint a miénk – az NVIDIA új technológiájának köszönhetően!

Indiana Jones nemcsak a kincseket találja meg, de most már a hajával is mindenkit leköröz: a Bethesda játéka lesz az első, amely az NVIDIA RTX Hair technológiáját alkalmazza. A szeptemberben érkező frissítés nemcsak a hajszálakat teszi élethűbbé, hanem path tracing támogatással még valóságosabb fény- és árnyékhatásokat kínál. A technológia a legújabb RTX 50-es GPU-k erejét használja ki, és egyelőre kizárólag az Indiana Jones and the Great Circle-ben debütál.

 

Az Indiana Jones and the Great Circle már eddig is igazi kalandjátéknak bizonyult, amely méltó a világ legismertebb régészének hírnevéhez. A tavaly tavasszal PS5-re érkezett játék azóta újabb platformokra is kiterjesztette határait, de a MachineGames stúdió ezzel sem elégedett meg. A Bethesda csapata jelenleg az őszi kiegészítőt véglegesíti, amely szeptemberben érkezik, emellett a Nintendo Switch 2 változaton is dolgozik, amely 2026-ban lát napvilágot.

 

Az „Indy-frizura” új dimenziói

 

Épp amikor azt hittük, már mindent láttunk, az NVIDIA előállt egy váratlan újdonsággal: mostantól Indiana Jones haját valósághűbben láthatjuk, mint valaha. Az NVIDIA bejelentette, hogy a Great Circle lesz az első játék, amelyben debütál az RTX Hair technológia. Ez az eljárás gömbökkel, nem háromszögekkel modellezi a hajszálakat, így növeli a térfogatot, javítja a fények és árnyékok megjelenítését, és természetesebb hatást kelt.

A legjobb az egészben, hogy az NVIDIA szerint az RTX Hair nem terheli túl a rendszert: a teljesítmény alig csökken, és a memóriahasználat sem nő jelentősen. A funkció szeptemberben, egy nagyobb frissítéssel érkezik, amely a path tracing technológiát is bevezeti. Ez azt jelenti, hogy Indy hajkoronája nemcsak a videókban, hanem a játékmenet közben is élethűbben mutat majd.

A The Verge beszámolója szerint a megoldás kihasználja az RTX 50 GPU-k modern hardveres képességeit, beleértve a hajra optimalizált sugárkövetést és az LLS támogatást. A technológia lényege, hogy a hajszálakat nem háromszögekkel, hanem henger alakú elemekkel modellezik, így a fény-árnyék számítás hatékonyabb és közelebb áll a valósághoz. Az NVIDIA ezt „új mérföldkőnek” nevezi a valós idejű digitális emberábrázolásban.

Egyelőre nem tudni, más játékok is átveszik-e ezt az új rendszert, de néhány héten belül már bárki megnézheti, hogyan áll az új technológia Indiana Jones frizurájának.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.