A Konami tisztázni akarta a legnagyobb félreértést: a Silent Hill f nem soulslike. Bár van benne stamina-csík, kitérések és ellentámadások, a producer szerint ezek az elemek már a klasszikus részekben is jelen voltak. A szeptember végén érkező pszichológiai horror nem másolat, hanem a széria saját örökségét viszi tovább.
A Silent Hill f nagyot céloz: a pszichológiai horror visszatér az 1960-as évek Japánjába, egy kisvárosba, ahol a hagyomány és a rémálom kéz a kézben jár. A közösség már alig várja, hogy belemerüljön ebbe a hátborzongató világba a tinédzser főhősnő, Hinako Shimizu szemén keresztül. A játék szeptember végére van kitűzve, és a túlélőhorror-rajongók egyik kötelező darabjának ígérkezik – de a Konami egy dolgot különösen hangsúlyozni szeretne.
Silent Hill f nem soulslike
A Gamescom 2025 alatt az IGN-nek adott interjúban a producer, Motoi Okamoto próbálta eloszlatni a közösségi médiában gyakran felbukkanó tévhitet: „Ez nem soulslike.” A japán alkotó elismeri, hogy a stamina-csík, a kitérések és az ellentámadások manapság automatikusan a FromSoftware által népszerűvé tett műfajhoz kötődnek, de ezek a játékelemek már évtizedek óta jelen vannak a horror-akcióban. Példaként hozta fel a töltésmérőt a Silent Hill 4-ből és a stamina-rendszert a Silent Hill 3-ból.
Okamoto szerint a Silent Hill 2-ben is közelharci harcrendszert használtak, amely nagyon hasonlít a most készülő Silent Hill 2 Remake-ben látottakra. Itt lehetőség nyílik könnyű és erős támadásokra, valamint kitérésekre és ellentámadásokra. Ezekhez kapcsolódik a Focus mód, amely meghosszabbítja az időablakot, így pontosabban kerülhetjük el az ütést, vagy adhatunk vissza. Mindez a stamina-csíkkal van összekötve, amely folyamatos figyelmet követel, hiszen meghatározza, mennyi akciót hajthatunk végre egy adott pillanatban.
„Ez az egyik dolog, amit az interneten látunk [a soulslike kifejezést]. Szerintem ez félrevezető bélyeg. A játékosok meglátják a stamina-csíkot, a kitéréseket, és rögtön azt mondják, hogy ez soulslike. De őszintén szólva ezek többsége a klasszikus Silent Hill játékokból származik.”
A vita akkor erősödött fel, amikor kiderült, hogy a Konami a harcrendszert kihívásosra szeretné alakítani, „hogy jobban vonzza a fiatalabb játékosokat”. A cég azonban kitart amellett, hogy a soulslike címke nem illik ide: a Silent Hill f saját identitással rendelkező akció-horror. A megjelenés 2025. szeptember 25-én várható PC-n, PS5-ön és Xbox Series X|S-en.
Forrás: 3djuegos



